English

معاون استاندار هرمزگان تأکید کرد؛

لزوم اجرای طرح های غنی پژوهشی در حوزه های اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر استان در بندرعباس برگزار می شود.

لزوم اجرای طرح های غنی پژوهشی در حوزه های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «ایرج حیدری» در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان، عنوان کرد: پژوهش امری بسیار مهم و راهبردی است که در صورت کاربردی بودن می‌تواند در شناسایی ریشه‌یابی و حل بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف جامعه مؤثر واقع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان هرمزگان، تصریح کرد: نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری باهدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری، تشویق و ترغیب فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری استان و معرفی آن‌ها در سطح استانی و ملی و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی فعالان عرصه‌های پژوهشی و فناوری با یکدیگر از بیست و چهارم تا سی‌ام آذرماه در شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: نواختن زنگ پژوهش در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای پژوهشی و علمی ازجمله برنامه‌های دیگری است که هم‌زمان با نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با تأکید بر تمرکز طرح‌های پژوهشی بر چند موضوع شاخص، تصریح کرد: کارهای پژوهشی باید متمرکز بر روی چند طرح شاخص و اثرگذار باشد تا پس از عملیاتی شدن شاهد خروجی مناسبی از آن‌ها باشیم و آثار اجرای این طرح‌ها در جامعه برای عموم نیز مشهود باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت انجام پژوهش‌های غنی و نو در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: انجام طرح‌های پژوهشی غنی و پربار در حوزه‌های اقتصادی استان برای شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی این حوزه جهت تسریع در دست‌یابی به اهداف موردنظر با ارائه راهکارهای علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان روسای دانشگاه‌های استان شخصاً در جلسات برای اتخاذ تصمیمات عملیاتی شرکت کنند.

حیدری عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری تمامی مقدمات برگزاری باشکوه این هفته فراهم و تمامی دستگاه‌های اجرایی با دبیرخانه مرکزی برگزاری این همایش همکاری نزدیکی داشته باشند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: انجام طرح‌های پژوهشی به‌صورت کتابخانه‌ای دیگر اثربخش نیست و این طرح‌ها باید با روش‌های نوین، به‌صورت کاربردی و توسط اهل‌فن به مرحله اجرا درآید تا شاهد خروجی مناسبی از آن‌ها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه