English

در دیدار فرماندار فومن با رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

اعتبار ۱۵ میلیاردی برای بازسازی پل های روستاهای فومن/اعتبار ۷ میلیارد تومانی رفع مشکلات آب بهداشتی

فرماندار و نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت، به منظور پیگیری مشکلات این شهرستان، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

اعتبار 15 میلیاردی برای بازسازی پل های روستاهای فومن/اعتبار 7 میلیارد تومانی رفع مشکلات آب بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمود قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت، به منظور پیگیری مشکلات شهرستان، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که با محوریت جذب اعتبار برای رفع مسائل و مشکلات عمرانی شهرستان انجام شد، محمود قاسم نژاد با اشاره به ضرورت چهاربانده شدن محورهای اصلی فومن به ماسوله، فومن به قلعه رودخان و همچنین فومن به شفت، افزود: این پروژه ها به طول 63 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان، سالانه گردشگران فراوانی را از داخل و خارج کشور به شهرستان جذب خواهند کرد.

اعتبار 15 میلیاردی برای بازسازی پل های روستاهای فومن

همچنین وی به مشکلات پل های شهرستان، ترمیم و بازسازی پل های آبنمای روستاهای رودبارچیره، خطیب گوراب، زیده، ازبر پایین و شکالگوراب بالا و همچنین 8 دهنه پل ارتباطی بزرگ روستاهای کلفت، قلعه رودخان، سیدآباد، خسروآباد، تنگدره، سیدسرا، ماکلوان و کاسی سرا اشاره و افزود: به این منظور به اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان نیاز است تا از خسارات ناشی از بارندگی های فصلی هر ساله که علاوه بر تخریب پل ها، جان شهروندان را می گیرند، جلوگیری شود.

اعتباری 7 میلیارد تومان به منظور رفع مشکلات آب بهداشتی

قاسم نژاد فرماندار فومن با پرداختن به مشکلات شهرستان به ویژه سهم پایین برخورداری روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی، به نیاز شهرستان به اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان به منظور رفع مشکلات آب بهداشتی اشاره کرد و افزود: میانگین برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی در شهرستان فومن 63 درصد است که نسبت به متوسط  استان و کشور 15 درصد کمتر می باشد.

ضرورت تأمین اعتبار برای تکمیل استادیوم ورزشی 5000 نفری انقلاب فومن

وی همچنین در رابطه با مسائل ورزشی شهرستان، به ضرورت تأمین اعتبار برای تکمیل استادیوم ورزشی 5000 نفری انقلاب فومن با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان پرداخت.

فرماندار شهرستان فومن یکی دیگر از موضوعات گفتگوی خود را به تأمین اعتبار برای مرمت و بازسازی خطوط و سیستم برق رسانی فرسوده شهرستان اختصاص داد و افزود: با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان، قادر به رفع کمبود زیرساخت های مناسب، به ویژه زیرساخت حیاتی برق خواهیم شد که از فرسودگی رنج می برد.

وی همچنین در این دیدار، ایجاد شانه خاکی و تأمین روشنایی معابر محور ترانزیت فومن ـ شفت ـ سراوان را مطرح نمود و افزود: در سال های اخیر، محور ترانزیتی فومن- شفت-سراوان به عنوان کریدور جدیدی برای رونق اقتصادی و گسترش صنعت گردشگری و همچنین اتصال شهرستان های همجوار و استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی با مرکز استان و پایتخت مطرح شده و از این رو شایسته توجه ویژه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه