English

معاون استاندار کرمانشاه:

دولت مستمری و مسکن مددجویان و معلولان را چهار برابر کرده است

محمد ابراهیم الهی‌تبار از حمایت سه تا چهار برابر میزان مستمری‌ها، مسکن مددجویان و معلولان توسط دولت خبر داد و گفت: سمت و سوی فعالیت‌های دولت تقویت نهادهای اجتماعی و مدنی و همچنین سازمان‌های امدادی و خدماتی است که بتوان با کمک آنها شرایط بهتری برای زندگی معلولان فراهم کرد.

دولت مستمری و مسکن مددجویان و معلولان را چهار برابر کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در مراسم روز جهانی معلولان در کرمانشاه، گفت: نامگذاری یک روز به نام افرادی که به هر دلیلی قوای جسمی و یا ذهنی آنها دچار مشکل شده، بیانگر این است که این افراد به عنوان معلولان جامعه، نیازمند توجه و اقدامات ویژه هستند.

وی از بهبود شرایط معلولان کشور با اقدامات انجام شده از سوی دولت و سازمان بهزیستی خبر داد و ابراز داشت: با طرح جامع سلامت دولت می‌تواند به کاهش مشکلات معلولان کمک کند و می بایست هرچه زودتر در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تصویب و وظیفه هر دستگاه به آن ابلاغ شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین کارهایی که در مسیر کاهش شمار معلولیت می توان انجام داد، غربالگری ژنتیک و همچنین کاهش تصادفات رانندگی و حوادث ناشی از کار است که باید بیش از پیش فرهنگسازی و مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

وی از توجه ویژه به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولن هم یاد کرد و ادامه داد: اگرچه هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما امروز مناسب‌سازی جزو الزامات ساخت و سازها و در دستور کار شهرداری و نظام مهندسی است و کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استانداری نیز در استان‌ها این موضوع را رصد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه