English

عفیفی پور اعلام کرد؛

تخلیه دو محموله فوق سنگین در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه دو نگله فوق سنگین با وزن مجموع 654 تن در منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی خبر داد.

تخلیه دو محموله فوق سنگین در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «اله مراد عفیفی پور» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این محموله ها شامل یک دستگاه توربین با وزن 336 تن و یک دستگاه ژنراتور ثابت به وزن 318 تن بود که برای تخلیه آنها از کشنده های بوژی (دستگاهی برای حمل کالاهای حجیم و سنگین) با 28 محور استفاده شد.

وی افزود: این محموله ها با استفاده از یک فروند کرین بارج (نوعی شناور جرثقیل دار) 800 تنی متعلق به بخش خصوصی در بندر تخلیه شد.

عفیفی پور با اشاره به مراحل عملیات جابجایی این محموله گفت: این دو نگله ابتدا با استفاده از کرین بارج، از روی کشتی جابجا شد. پس از طی مسافت کوتاه دریایی و با بیشترین دقت، این محموله بر روی کشنده‌های بوژی که از قبل بر روی اسکله مستقر شده بود، قرار گرفته و پس از مهاربندی کامل آن بر روی کشنده، با رعایت کامل الزامات ایمنی، عملیات انتقال به محوطه های بندری انجام پذیرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این محموله های پروژه‌ای که تحت عنوان کالاهای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، پس از تخلیه و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی جهت نصب و راه اندازی در یک نیروگاه از طریق حمل مجدد دریایی به جزیره قشم انتقال می یاید.

وی خاطرنشان کرد: وجود 2400 هکتار محوطه عملیاتی و ارایه خدمات بندری به صورت 24 ساعته به کشتی‌ها و صاحبان کالا و بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری ازجمله قابلیت ها و مزایای بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور برشمرده می شود.

گفتنی است، «نگله» کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است. با این توضیح که به واحد کالاهای بسته‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین یا یک دستگاه ماشین بدون لفاف و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌گویند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه