English

آیت‌الله فلاحتی در نخستین نشست واکاوی فتنه سال ۸۸ گیلان تاکید کرد:

رسانه ای کردن نخستین جلسه واکاوی فتنه سال ۸۸ در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان به برگزاری جلسه واکاوی فتنه سال 88 در دفتر این نمایندگی برای نخستین مرتبه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌های واکاوی فتنه سال 88 به‌دنبال انتقام‌گیری از کسانی که به‌دنبال براندازی نظام بودند، نیستیم البته از کسانی که معاند نظام بودند باید انتقام گرفت.

رسانه ای کردن نخستین جلسه واکاوی فتنه سال ۸۸ در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» اظهار کرد: ۹ دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ ایران است.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه «مساله فتنه باید واکاوی شد»، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ من هنوز قانع نیستم از آنچه که درباره فتنه گفته شده و تبیین شده است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: به همان میزان که ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور آسیب وارد کرد و درصدد تسخیر نظام اسلامی بودند در فتنه سال ۸۸ نیز اینگونه بود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اعتراف بعضی از سران کشورهای غربی مبنی بر آماده‌سازی عده‌ای برای پروژه فتنه سال ۸۸ از ۳۰ سال پیش از آن، بیان کرد: فتنه سال ۸۸ حادثه بسیار تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران بوده است.

استفاده از شاعران و سخنرانان برای تبیین فتنه ۸۸

وی بر نقش محوری صدا و سیما به منظور آگاهی مردم از پروژه فتنه سال ۸۸ تأکید کرد و گفت: استفاده از شاعران و سخنرانان برای تبیین فتنه ۸۸ حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه همکاری تمام دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم ۹ دی در استان مهم است، تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی تمهیدات لازم را برای حضور مردم در مراسم بیندیشد.

تأکید بر پرداختن فضلا و طلاب به فتنه سال 88

آیت‌الله فلاحتی، خواستار واکاوی دقیق فتنه سال ۸۸ شد و اظهار کرد: تنها نباید به ۸ دی اکتفا کرد بلکه بصیرت‌افزایی در تمام دوره‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر پرداختن فضلا و طلاب به فتنه سال ۸۸، خاطرنشان کرد: سخنرانان ۱۶ آذر روز دانشجو پیرامون فتنه سال ۸۸ مقدمه‌سازی کنند.

امام جمعه رشت به نبود جزوه و کتاب درباره فتنه سال ۸۸ در کتابخانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: خیابان «۸ دی» باید زودتر به بهره برداری برسد.

فتنه 88

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: «ایمان به انقلاب» نخستین موضوعی است می‌تواند حادثه تاریخی ۸ و ۹ دی که ملت ایران به‌ویژه مردم گیلان به وجود آوردند، را ساماندهی کند و برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها با انقلاب بزرگ شدند اما هنوز آن را باور نکردند، بیان کرد: افراد مذکور ریزش کردند یا از ابتدا باور نداشتند اما باید بپذیرند انقلاب اسلامی به عنوان یک رخداد عمیق با ریشه تاریخی در دوران معاصر به وجود آمده و دنیا را متوجه خود کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان داشتن ایمان و اعتقاد به رهبری و حاکمیت دینی به عنوان ولایت فقیه را مهم دانست و گفت: هنوز عده‌ای درباره ولایت فقیه آگاهی ندارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مذهب شیعه اسلام ناب را حفاظت کرده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ ناب شیعه باید به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

وی به ویرانگری شبکه‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نباید انتظار داشته باشیم شبکه‌های اجتماعی دانش جامعه را ارتقا دهند.

امام جمعه رشت با تأکید بر نهادینه کردن ولایت فقیه در جامعه، اظهار کرد: افراد خاص و عام در زمینه ولایت فقیه به دنبال کسب آگاهی هستند.

آیت‌الله فلاحتی به برگزاری جلسه پیرامون واکاوی فتنه سال ۸۸ در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برای نخستین مرتبه اشاره کرد و افزود: در جلسه‌های واکاوی فتنه سال 88 به‌دنبال انتقام‌گیری از کسانی که به‌دنبال براندازی نظام بودند، نیستیم البته از کسانی که معاند نظام بودند باید انتقام گرفت.

وی، نظام جمهوری اسلامی ایران را عصاره تلاش تمام ائمه(ع) دانست و بیان کرد: نسبت به کسانی که درصدد تخریب این نظام الهی که بر پایه فقاهت شکل گرفته، هستند نمی‌توان بی‌تفاوت ماند.

رسانه ای کردن نخستین جلسه واکاوی فتنه سال ۸۸ در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: از تمام اهالی رسانه، مطبوعات و صدا و سیما می‌خواهم نخستین جلسه واکاوی فتنه سال ۸۸ در گیلان را رسانه‌‌ای کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ائمه(ع) خون دل‌ها خوردند تا نظام اسلامی بتواند شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم از هر کسی انتقام بگیریم و طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب خیلی‌ها برگشتند، متوجه اشتباه خود شدند، توبه کرده و در سخنرانی‌ها و مقاله‌های خود از نظام، اسلام و رهبری حمایت کردند.

وی ادامه داد: اما کسانی که از بنیانگذاران اصلی در پروژه دشمن بودند باید انتقام گرفت البته درصدد این نیستیم از هر کسی انتقام بگیریم زیرا در شهرها، روستاها و مناطق مختلف افرادی دارای تفکراتی بودند اما خیانت نکردند و متوجه شدند که فریب خوردند.

امام جمعه رشت اظهار کرد: نکند در سخنرانی‌ها، آبروی افرادی که به نوعی متهم شده و هنوز به اثبات نرسیده را ببریم زیرا نمی‌خواهیم هر کسی را زود متهم کنیم اما افراد اصلی و بنیانگذاران باید مجازات شوند تا دیگر چنین حادثه‌ای در جامعه رخ ندهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه