English

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش هرمزگان مطرح کرد؛

آمار رو به رشد ترک تحصیل دانش‌آموزان مینابی به دلیل فقر/درس خواندن در دمای ۵۵ درجه بدون کولر

مراسم افتتاحیه هنرستان شبانه روزی زنده یاد حاج عباسعلی کاشانی با حضور «رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و اعضای جامعه خیرین یاوری فرهنگی کشور در شهرستان میناب افتتاح شد.

آمار رو به رشد ترک تحصیل دانش‌آموزان مینابی به دلیل فقر/درس خواندن در دمای 55 درجه بدون کولر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضوان حکیم زاده» در حاشیه ی این مراسم با اشاره به سطح عدالت آموزشی در کشور گفت: ما به غلط تصور کرده ایم که صرف اینکه یک دانش آموز را ثبت نام کردیم به عدالت آموزشی دسترسی پیدا کرده‌ایم؛ عدالت آموزشی به معنای برخورداری از فرصت برابر یاددهی و یادگیری است یعنی دانش آموز مینابی در همان فضایی درس بخواند که دانش آموز تهرانی درس میخواند و از امکانات آموزشی برابر برخوردار باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بنده معتقدم عشق وعلاقه ای که در معلمان مناطق محروم وجود دارد خیلی زیاد است و هرچه منطقه محروم ترباشد معلم عاشق تر می‌شود و آن کمبود های موجود را با عشق جبران می‌کند.

هنرستان میناب

وجود 126 فضای آوزشی تخریبی و بحرانی در میناب

«غلامرضا سالاری میری» معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم گفت: شهرستان میناب با  52 هزار دانش آموز متاسفانه حال و روز خوشی به لحاظ فضای آموزشی ندارد و امروز بیش از نیمی از فضای آموزشی آن تخریبی است.

وی عنوان کرد: امروز دانش آموزان ما زیر سقف‌هایی درس میخوانند که هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد، کما اینکه سال قبل سقف 5 مدرسه ریخت و خراب شد؛ درحال حاضر 126 فضای آموزشی تخریبی و بحرانی وجود دارد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در 20 سال گذشته متاسفانه به دلیل خشکسالی کشاورزی این منطقه از بین رفته است و حجم عظیمی از دانش آموزان به دلیل فقر از تحصیل بازماندند و علیرغم همه پیگیری ها نمی‌توانیم آن‌ها را جذب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب با بیان اینکه فقر سبب شده تا آمار ترک تحصیل دانش آموزان رشد چشمگیری داشته باشد، گفت: تمام اندیشمندان و علما به ما یاد داده اند که مدرسه خانه دوم بچه های ماست؛ اما متاسفانه این خانه دوم امن نیست و بچه ها از حضور در کلاس واهمه دارند و متأسفانه بضاعت دولت نیز در حدی نیست که بتواند این مشکلات را پوشش دهد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره اینکه 300 نفر از دانش آموزان در دمای 55 درجه و در کلاس‌هایی بدون کولر درس می‌خوانند، گفت:  با توجه به نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی کشور در سال گذشته نتوانستیم این مدارس را تجهیز کنیم.

80 پروژه نیمه تمام و رها شده در سال گذشته

«نوید احمدی» مدیرکل نوسازی و تجهیرات مدارس استان هرمزگان در ادامه این مراسم گفت: در سال گذشته اداره کل نوسازی و تجهیرات مدارس استان هرمزگان حدود 80 پروژه نیمه تمام داشته که بلاتکلیف مانده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از بین این پروژه ها 4 پروژه ارزشمند را شناسائی کردیم که حدود 4 سال بدون اعتبار نیمه تمام رها شده بودند، افزود: این پروژه ها در شهرهای میناب، بندرعباس، پارسیان و قشم بودند.

مدیرکل نوسازی و تجهیرات مدارس استان هرمزگان گفت: این مدرسه هزار و 945 متر مربع زیربنا دارد که 800 متر آن فضای خوابگاهی، 180متر گارگاه آموزشی و 4500 متر آن نیز فضای آموزشی است.

به گزارش موج، این هنرستان فنی 12 کلاسه با اعتباری بالغ بر30 میلیارد ریال ساخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی