English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت‌و‌گو با موج:

حجم سیلاب در شهرستان پلدختر بسیار وسیع است/جلسه ستاد مدیریت بحران در پلدختر برگزار می‌شود

غلامرضا آقامیرزایی در گفتگوی اختصاصی با موج، از تخریب جاده خرم‌آباد به پلدختر و جابجایی خط لوله انتقال گاز پلدختر در پی وقوع سیلاب خبر داد.

حجم سیلاب در شهرستان پلدختر بسیار وسیع است/جلسه ستاد مدیریت بحران در پلدختر برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: متاسفانه حجم سیلاب بسیار وسیع است تا آنجا که موجب تخریب بخشی از جاده پلدختر به خرم‌آباد و جابجایی لوله انتقال گاز شهرستان پلدختر شده است.

وی، افزود: گزارشی از یکی از روستائیان منطقه مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در رودخانه کشکان واصل شده اما به دلیل شدت بارش‌ها و حجم بالای سیلاب و طغیان رود کشکان، هنوز این گزارش قابل راستی آزمایی نبوده و از سرنوشت احتمالی سرنشینان خودرو مذکور اطلاعی در دست نیست.

غلامرضا آقامیرزایی، تصریح کرد: به استثنای گزارش خودرو ناپدید شده در کشکان، خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده اما با حجم بالایی از تلفات دام و طیور روستائیان در شهرستان پلدختر مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، ادامه داد: به دستور استاندار محترم، از ساعت 4 بامداد امروز یکشنبه در معیت معاون عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های خدمت رسان به پلدختر عزیمت کرده‌ایم تا از نزدیک جهت مقابله با سیلاب برنامه‌ریزی کنیم.

حدود 30 دقیقه دیگر، جلسه ستاد مدیریت بحران پلدختر برگزار می‌شود

آقامیرزایی، گفت: ساعت 10 صبح امروز جلسه مدیریت بحران استان به ریاست دکتر احمد مرادپور معاون عمرانی استانداری لرستان، در محل فرمانداری شهرستان پلدختر برگزار خواهد شد که انشاالله پس از پایان جلسه، نتیجه تصمیمات به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

سیلاب، خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی در پی داشته است

وی، افزود: متاسفانه سیلاب وارد منازل روستایی شهرستان پلدختر شده و به زمین های کشاورزی برخی مناطق نیز آسیب وارد کرده است.

کارشناسان تشخیص دهند، ساکنان گرفتار در مسکن مهر پلدختر را به مکان امن منتقل می‌کنیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، تصریح کرد: مسکن مهر پلدختر نیز دچار آبگرفتگی شده که توصیه کرده‌ایم تا ساکنین در طبقات بالایی ساختمان اسکان یابند اما چنانچه نظریه کارشناسی تخلیه واحدها از سکنه باشد، این مهم به قید فوریت صورت خواهد گرفت و ساکنین به اقامتگاه‌های موقت منتقل خواهند شد.

مشکل قطعی گاز شهرستان پلدختر در حال بررسی کارشناسی است

آقامیرزایی، ادامه داد: همانگونه که عرض شد، متاسفانه خط لوله گاز شهر پلدختر بر اثر سیلاب جابجا شده که در صورت آسیب دیدگی یا شکستگی قطعی گاز شهرستان محتمل است، لذا لازم به یادآوری است که معاون عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت گاز لرستان هم‌اکنون به همراه 25 کارشناس شرکت گاز در حال بررسی این مهم و برطرف کردن مشکلات بوجود آمده برای خط انتقال گاز شهرستان هستند.

جاده پلدختر به خرم‌آباد تا دقایقی دیگر بازگشایی خواهد شد

وی، گفت: به علت ریزش کوه و وقوع سیلاب در محدوده آب تاف و روستای مورانی و پل تاریخی شهرستان، جاده پلدختر به خرم‌آباد مسدود شده که بر اساس گزارشات واصله از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تا دقایقی دیگر این مشکل برطرف و جاده پلدختر-خرم‌آباد بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، تاکید کرد: کلیه شهروندان و روستائیان شهرستان پلدختر که در مسیر کانال های آب و مسیل ها ساکن هستند به جز ساکنان مسکن مهر پلدختر چنانچه امکان ترک منزل و اقامتگاه خود را دارند به اماکن امن پناه ببرند.

گفتنی است در پی بارش شدید باران چند روز گذشته در لرستان، وقوع سیلاب؛ شهرستان پلدختر در جنوب این استان را در وضعیت بحرانی قرار داده است. این در حالی است که عوامل امدادی و مدیران کل و کارشناسان دستگاه‌های خدمت رسان نیز به همراه معاون عمرانی استانداری لرستان در منطقه حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی