English

سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از اعضا ستاد اربعین؛

همایش عظیم اربعین در تقویت وحدت مسلمانان کارساز است/ افزایش ۸۱درصدی اعزام زائران از استان فارس

سرپرست استانداری فارس همایش بزرگ اربعین را نشان دهنده وحدت مسلمین و قدرت امت اسلام دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی که دشمن با تمام قدرت در ابعاد مختلف می کوشد به امت اسلام ضربه بزند این حرکت برای وحدت مسلمانان کارساز است.

همایش عظیم اربعین در تقویت وحدت مسلمانان کارساز است/ افزایش ۸۱درصدی اعزام زائران از استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، مهندس یدالله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه تقدیر از اعضا ستاد اربعین افزود: مراسم پیاده روی اربعین در سال جاری در سایه همدلی و همراهی همه نهاد ها و دستگاه های اجرایی مسئول، با شکوه و عظمت بی نظیری برگزار شد.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات ارزشمند مسئولان و دستگاه های اجرایی استان در برگزاری مراسم اربعین در سال 97 خاطرنشان کرد: سازماندهی برگزاری این مراسم در سه بخش درون استان، مرز شلمچه و کشور عراق به خوبی و با برنامه ریزی قابل قبول انجام شد.

سرپرست استانداری فارس، همت و تلاش همه دست اندرکاران در راه اندازی سه موکب بین راهی در داخل استان، موکب بزرگ احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه و 42 موکب در خاک عراق را درخور تقدیر و تشکر دانست و عنوان کرد: اعزام 80  هزار زائر از استان فارس که سه هزار نفر آن مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد بودند و مقایسه این تعداد با سال گذشته نشان دهنده رشد 81 درصدی اعزام زائران استان فارس به پیاده روی اربعین است.

رحمانی ادامه داد: حضور پرشور مردمی در همایش اربعین نشان می دهد این رویداد بزرگ تاثیر فرهنگی عمیقی داشته و هر ساله بر خیل دوستداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) افزوده می شود.

وی همچنین به اقدامات خوب شهرداری شیراز در اعزام بیش از 150 دستگاه ماشین الات سبک و سنگین به مرز شلمچه توسط کمیته زیر ساخت ستاد اربعین، تامین 500 نیروی پشتیبانی و 50 اتوبوس و پذیرایی گسترده از زائران در مرز شلمچه اشاره و از این اقدامات تقدیر کرد.

سرپرست استانداری فارس با تاکید بر این که آمادگی برای برگزاری باشکوه تر همایش اربعین در سال آینده نیز باید از هم اکنون ایجاد شود، افزود: این حرکت بزرگ فرهنگی حماسه ای فراتر از مرزها و در ابعاد بین المللی است.

وی با اشاره به تاثیرات بین المللی این کنگره عظیم جهانی، یادآور شد: وقتی حرکتی این میزان از ظرفیت و تاثیرگذاری در عرصه بین المللی دارد، رسالت و وظیفه همه ما برای برگزاری این همایش سنگین تر است و باید در تقویت آن به عنوان چشمه جوشانی برای عرضه تفکر عاشورایی و اسلام ناب محمدی بیش از پیش کوشا باشیم.

رحمانی همایش بزرگ اربعین را نشان دهنده وحدت مسلمین و قدرت امت اسلام دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی که دشمن با تمام قدرت در ابعاد مختلف می کوشد به امت اسلام ضربه بزند این حرکت برای وحدت مسلمانان کارساز است.

وی همچنین با بیان این که محوریت این حرکت عظیم بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، برگزاری باشکوه و بی نظیر آن را نمایانگر اقتدار کشور دانست.

سرپرست استانداری فارس راهپیمایی اربعین را حرکتی مردمی، خود جوش و برآمده از اعتقاد و علاقه قلبی مردم به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و افزود: دولت نیز به همکاری با مردم برای برگزاری این مراسم افتخار می کند.

وی ادامه داد: همکاری مردم با دولت و مسئولین یکی از جلوه های خوب برگزاری مراسم اربعین است.

رحمانی از اعضای ستاد اربعین خواست با ارزیابی عملکرد سال های گذشته نقاط قوت و ضعف اقدامات انجام شده را مشخص کنند تا با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی ها، شاهد برگزاری هر چه بهتر و درخشان تر این مراسم در سال های آینده باشیم.

سرپرست استانداری فارس همچنین از همکاری دست اندرکاران برگزاری همایش اربعین در کشور عراق نیز تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش موج، در این مراسم از اعضای ستاد اربعین در استان فارس تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی