English

امام جمعه شیراز:

مبارزه با مفاسد اقتصادی، بهترین راه ها بهبود وضعیت اقتصادی مردم است/

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه گسترش مبارزه با مفاسد اقتصادی امری ضروریست؛ گفت: مسئولین کشور بدانند؛ مبارزه با مفاسد اقتصادی،بهترین راه بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

مبارزه با مفاسد اقتصادی، بهترین راه ها بهبود وضعیت اقتصادی مردم است/

به گزارش خبرگزاری موج از فارس؛ آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه گسترش مبارزه با مفاسد اقتصادی امری ضروریست؛ گفت: مسئولین کشور بدانند؛ مبارزه با مفاسد اقتصادی،بهترین راه بهبود وضعیت اقتصادی مردم است لذا نجات اقتصادی زمانی ممکن می شود که فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرایی شود که یکی از آن مباحث، مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد گوشه ای از اصلاح نظام اقتصادی است که باید با جدیت انجام شود، افزود: ایجاد اشتغال و تولید با نگاه موجود در نظام بانکی ممکن نیست چرا که ابتدا باید به اصلاح و جراحی نظام بانکی پردخت سپس اشتغال و تولید را در اولویت مباحث اقتصادی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با اشاره به اینکه تولید و اشتغال، اولویت اقتصادی اول هر جامعه ای است؛ تصریح کرد: رسیدن تولید و اشتغال، بدون تغییر و جراحی نظام بانکی ممکن نیست و متأسفانه بانک ها نیز تمایلی به امر تولید ندارند در صورتی که با شرایط کنونی اشتغال و تولید نیازمند ورود بانک ها است.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی کنونی بسیار مشکل و پیچیده است لذا با همه مشکلات و سختی ها؛ می بایست به این جراحی نظام بانکی تن در داد چرا که چاره ای نداریم و باید این کار انجام شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ایجاد تولید و اشتغال، منجر به ازدواج جوانان می شود و به عبارتی دیگر؛ اشتغال، بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و ارگانهایی را ایجاد کردند که برکت آنها امروز مشخص شده است.

وی افزود: تشکیل بسیج مستضعفین از برکات انقلاب است که امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم زیرا بسیجیان همواره در صحنه های مختلف حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: بسیجی دارای خصوصیت های فراوانی است که اخلاص از جمله آنهاست زیرا بسیجی در راه خداوند کار می کند و طلبی از کسی ندارد.

 

امام جمعه شیراز آزادگی را از دیگر خصوصیت های بسیج دانست و گفت: بسیجی آزاد است و وابستگی به چیزی ندارد و پیروی از ولایت نیز ویژگی بزرگ بسیجی است.

آیت الله دژکام ادامه داد: امروز شاهدیم مسئولین برای رفع مشکلات و کمبودها در اتاق های خود جلسه برگزار می کنند اما بسیجیان اردوهای جهادی تشکیل می دهند و راهی مناطق محروم می شوند تا شاید مسئولین نیز حرکتی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه