English

در راستای توسعه فرهنگ زیست محیطی؛

نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکل‌های زیست محیطی خرم‌آباد برگزار شد

نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با انجمن‌ها و تشکل‌های زیست محیطی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکل‌های زیست محیطی خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با انجمن‌ها و تشکل‌های زیست محیطی خرم‌آباد در حالی برگزار شد که در آن هر یک از فعالان محیط زیست مرکز استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در این نشست که در حضور معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، یکی از فعالان زیست‌ محیطی نسبت به سخنان مظفر افشار در حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای اداری استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه فردی که آنگونه در حضور آقای عیسی کلانتری از عدم تشکیل جلسه با تشکل‌های زیست محیطی خرم‌آباد سخن می‌گفت امروز علیرغم دعوت‌نامه ارسالی غائب است.

حاتمی، ادامه داد: اینگونه اقدامات شائبه برانگیز موجب تفرقه در میان فعالان زیست محیطی می‌شود، لذا باید آن را مدیریت کرد چراکه وقتی حرف و عمل انسان دریک راستا نباشد، اما و اگرهایی در پی دارد.

این فعال زیست محیطی، افزود: برخی به دنبال برندسازی برای خود هستند اما این اقدامات تبلیغی تا حدی فضا را به نفع آنان رقم می‌زند، چگونه می‌شود یک نفر از عدم برگزاری جلسه با تشکل‌های زیست محیطی انتقاد کند و آن زمان که جلسه‌ای تشکیل و به آن دعوت می‌شود حضور پیدا نکند.

در ادامه این جلسه، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، در سخنانی، گفت: آقای مظفر افشار یکی از فعالان محیط زیست لرستان است که احترام به ایشان واجب است، لذا امیدوارم از ظرفیت ایشان برای صیانت از محیط زیست در کنار سایر دوست‌داران این عرصه بهره بگیریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، افزود: محیط‌زیست یک هدف غایی و نهایی برای همه ما است و حد و مرز جغرافیایی برای آن قائل نیستیم چراکه امروز محیط‌ زیست در حوزه‌های مختلف مورد تهدید قرار گرفته که باید برای رفع این دغدغه‌ها از همه ظرفیت‌های موجود به‌ویژه انجمن‌ها و تشکل‌های زیست محیطی استفاده کرد.

مهرداد فتحی بیرانوند

تاکنون 28 جلسه با انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی لرستان برگزار شده است

فتحی بیرانوند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 28 جلسه با انجمن‌های مردم‌ نهاد و تشکل‌های زیست محیطی استان برگزار شده و تلاش بر این بوده که از ظرفیت همه انجمن‌ها استفاده شود، لذا اعضای محترم این تشکل‌ها در راستای عشق و علاقه خود بدون حاشیه فعالیت کرده و می‌کنند که امیدواریم این فعالیت‌ها و همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تاکید کرد: نقد سازنده پذیرفتنی است، ما نیز اینگونه انتقاداتی را می‌پذیریم و چنانچه قابلیت اجرا داشته باشند به آن عمل می‌کنیم، اما وقتی خواسته‌ها و مطالبات شخصی در پوشش نقد بیان می‌شوند، محل اشکال است.

مهرداد فتحی بیرانوند، گفت: استخدام نیرو و توسعه پاسگاه‌ها در مقابله با تخلفات زیست محیطی می‌تواند بازدارنده باشد اما با نهادینه کردن فرهنگ محیط‌ زیست در جامعه می‌توان پاسخ‌های بهتری از مردم گرفت و این کار با تلاش مضاعف محیط‌بانان و کادر اداری اداره کل حفاظت محیط زیست و همراهی انجمن‌های مردم‌ نهاد و تشکل‌های زیست محیطی لرستان امکان‌پذیر است.

فضایی برای غرص نهال در مناسبت‌های ملی، استانی و خانوادگی در نظر گرفته شود

در ادامه این نشست، رضا کشوری نماینده یکی دیگر از انجمن‌های زیست‌ محیطی نیز، گفت: پیشنهاد من این است شرایطی فراهم شود تا عموم مردم لرستان در مراسمات و مناسبت‌های ملی، استانی و خانوادگی، اقدام به غرص نهال کنند، البته این امر نیازمند مکان‌یابی درست است که امیدوارم به منظور ترویج فرهنگ نهالکاری، دوستی با طبیعت و ترویج فرهنگ زیست محیطی، در دستور کار قرار گیرد.

نشست خبری محیط زیست لرستان

وی، در تشریح این طرح، تصریح کرد: می‌توان فضایی در نظر گرفت تا مردم لرستان در جشن‌های عروسی، تولد و نظیر آن با غرص نهال، همیار محیط زیست باشند، یا در مناسبت‌های ملی و استانی یا اعیاد مذهبی، با غرص نهال دین خود را به محیط زیست استان ادا کنند.

مراد سپهوند پیشکسوت انجمن‌های زیست محیطی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به عنوان دیگر نماینده فعالان محیط زیست استان نیز در سخنانی، ضمن انتقاد از سخنان یک فعال زیست محیطی در جلسه شورای اداری، گفت: اگر پیشنهادی هست باید در جلساتی اینچنین مطرح شود تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم اجرا شود، اینکه مسائل صنفی و تشکیلاتی را به جای طرح در درون صنف به بیرون منتقل کنیم شایسته نیست و حاصلی هم در پی ندارد.

محیط زیست لرستان نشست خبری

شرایط همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان فراهم است

سپهوند، ادامه داد: خوشبختانه همین حالا پیشنهاداتی از سوی دوستان مطرح شد که قابل بررسی و اجرا است، پس تقاضای من این است که به جای افزایش تنش، به دنبال هم‌افزایی باشیم چراکه شرایط همکاری فراهم است.

طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خرم‌آباد به صورت مستمر اجرا شود

قیاسی، یکی دیگر از فعالان محیط زیست خرم‌آباد و دبیر انجمن کوهنوردی استان نیز با ارائه پیشنهاداتی، گفت: همکاری با شهرداری مرکز استان، اجرای دقیق و مستمر طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و معرفی درخت بلوط به عنوان یک سمبل طبیعی لرستان می‌تواند در فرهنگ‌سازی اجتماعی و زیست محیطی خرم‌آباد و استان لرستان اثربخش باشد.

نشست انجمن های زیست محیطی با مدیرکل محیط زیست لرستان

برخی فعالان حوزه محیط زیست لرستان شرح وظایف قانونی خود را نمی‌دانند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در جمع بندی موارد مطرح شده در این نشست، گفت: متاسفانه برخی فعالان حوزه محیط زیست در استان شرح وظایف خود را آنگونه که باید و شاید نمی‌دانند که این مهم باعث دخالت آنان در امور دولتی و تصمیم‌گیری شده و می‌شود.

احمد مرادپور، افزود: اعضای تشکل‌ها و انجمن‌های زیست محیطی باید باهم و در کنار محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست تلاش کنند تا این ظرفیت مردمی تاثیر شگرفی بر زیست بوم لرستان داشته باشد، لذا هرگونه اختلاف افکنی در این حوزه به ضرر محیط زیست، منابع خدادادی و در نتیجه خود ما مردم استان خواهد بود.

مرادپور، گفت: در صورتی که فعالیت فعالان حوزه محیط زیست بر اساس قانون تعریف و به آن عمل شود کارها به سرانجام می رسند، و اگر چنین نباشد حتماً مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آید، لذا باید اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر آبادانی استان باشیم.

احمد مرادپور تشکل های زیست محیطی

فتحی بیرانوند در حفاظت از محیط زیست، سخت‌گیر و حساس است

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین ضمن پاسخ به برخی مطالبات انجمن‌های زیست محیطی، تصریح کرد: ما تاکید کردیم که همه پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان پیوست محیط زیستی داشته باشند، خوشبختانه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و جناب آقای فتحی بیرانوند نیز در این زمینه سخت‌گیری و حساسیت ویژه‌ای دارند که قابل تقدیر است.

نشست مدیرکل محیط زیست لرستان با تشکل ها

گفتنی است در این نشست، بهره‌گیری از ظرفیت المپیاد وزنه‌برداری دانش‌آموزان در جهت معرفی درخت بلوط، ایجاد مجموعه تخصصی بلوط، آموزش به تورلیدرهای گردشگری جهت حفظ محیط زیست، اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، تقویت داوطلبان محیط‌بانی جهت حراست از محیط زیست استان، برگزاری همایش بذرکاری بلوط در منطقه سفیدکوه خرم‌آباد و مواردی از این دست، از سوی فعالان محیط زیست و اعضای تشکل‌های زیست محیطی خرم‌آباد مطرح و به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • شهاب

    خب نتیجه این جلسه چی شد حالا
    حرف زدن که هنر نیست
    طبیعت لرستان داره از بین میره

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه