English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد:

تکمیل جاده سنندج - همدان نیازمند ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد: برای تکمیل پروژه تعریض جاده سنندج - همدان در محدوده گردنه صلوات آباد به 533 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل جاده سنندج - همدان  نیازمند 533 میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ شهرام ملکی از تکمیل پروژه سنندج-همدان با533 میلیارد ریال اعتبار خبرداد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از پروژه چهار خطه کردن محور سنندج - همدان در گردنه صلوات آباد جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان در مسیر کریدور شرق به غرب کشور قرار گرفته و نیاز است در تعریض محورهای ارتباطی با جدیت بیشتری عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر سنندج به همدان 171 کیلومتر است، افزود: 150 کیلومتر از مسیر در سال های گذشته با مشخصات بزرگراهی ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: 21 کیلومتر باقی مانده به صورت چهار خطه است که به سه قطعه تقسیم بندی شده و اجرای آن به پیمانکاران واگذار شده است.

ملکی یادآور شد: قطعه اول به طول 9400 متر، قطعه دوم به طول 5400 متر و قطعه سوم هم به طول 6200 کیلومتر با برآورد اعتبار 333 میلبارد ریال آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر از 21 کیلومتر باقی مانده 15 کیلومتر با تلاش مضاعف تکمیل شده و اینک در شرایط بهره برداری قرار دارد.

ملکی میزان مطالبات پیمانکاران این پروژه را 170 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 533 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه (بدهی پیمانکاران و هزینه های جدید) اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: پیش بینی شده این قطعات در مسیر سنندج - همدان در سال 98 تکمیل و طرح راهسازی به اتمام برسد.
همچنین طی بازدید وزیر کشور از پروژه مجموعه 22 گولان سنندج شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: اصلی ترین طرح مجموعه ورزشی 22 گولان سالن 6 هزار نفری است و در حال حاضر این سالن از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است.

وزیر کشور روز پنجشنبه در بازدید از پروژه ورزشی 22 گولان سنندج بر استفاده از بهترین تجهیزات در این سالن تاکید کرد.

کلنگ احداث مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج اوایل دهه 70 و سالن سرپوشیده 6 هزار نفری هم سال 84 بر زمین زده شد.

استاندار کردستان هم در این بازدید گفت: برای برگزاری کنگره 5400 شهید استان مکانی در سطح استان نداریم و امیدواریم تا زمان اجرای این برنامه سالن 6 هزارنفری به بهره برداری برسد.

وزیر کشور روز پنجشنبه وارد استان کردستان شد و در فرودگاه شهر سنندج مورد استقبال استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به استان کردستان شرکت در جلسات شورای تامین و همچنین شورای توسعه استان است.

بازدید از طرح چند طرح عمرانی و صنعتی، طرح تعریض گردنه صلوات آباد، ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گلان و طرح احیای بازآفرینی شهری منطقه منفصل شهری نایسر در شهر سنندج از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور است. 

حضور در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در پردیس سینما بهمن سنندج پایان بخش برنامه های وزیر کشور در این سفر یک روزه است و پس از آن ساعت 21 سنندج را ترک می کنند. 

در این سفر، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، دین پرست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای و سامانی قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها، رحمانی فضلی را همراهی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی