English

در سال جاری محقق شد؛

بهره‌مندی ۲۰۳ نفر از مددجویان گیلانی از خدمات نظام‌وظیفه

۲۰۳ نفر از فرزندان ذکور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون از معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت سربازی و انتقال سرباز به محل سکونت بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۲۰۳ نفر از مددجویان گیلانی از خدمات نظام‌وظیفه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان بابیان اینکه یکی از شاخص‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمک به معافیت سربازی فرزندان ذکور مددجویان است، گفت: یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار و همچنین خانوارهایی که دارای یک فرزند پسر هستند از خدمات معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۳ نفر از فرزندان ذکور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان از خدمات نظام‌وظیفه بهره‌مند شده‌اند، افزود: یکی از اهداف مهم ارائه معافیت سربازی، فراهم آوردن زمینه توانمندسازی فرزندان ذکور مددجویان از طریق ایجاد شغل و به دنبال آن افزایش نرخ ازدواج آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فلاحتی بابیان اینکه از ۲۰۳ مورد خدمات نظام‌وظیفه، ۵۱ مورد معافیت سربازی برای فرزندان ذکور مددجویان انجام‌شده است ادامه داد: ۶۰ نفر از این فرزندان هم از کاهش تعرفه خدمت سربازی و ۹۲ نفراز انتقال سرباز به محل سکونت بهره‌مند شده‌اند.

 وی با اشاره به خدمات کمیته امداد به سربازانی که مشمول معافیت نمی‌شوند اما تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: بر اساس توافق و مکاتباتی که با سازمان نظام‌وظیفه انجام‌شده است با توجه به اینکه این افراد نان‌آور خانواده محسوب می‌شوند مقررشده تا محل خدمت آنان نزدیک محل سکونتشان باشد.

معافیت سربازی تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: معافیت سربازی به تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال که پدرش به تشخیص شورای پزشکی نیازمند مراقبت است و قادر به اداره امور خود نیست و یا به تنها فرزند خانواده تحت حمایت در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر تعلق می‌گیرد.

وی کاهش تعرفه‌های مربوط به صدور کارت معافیت، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، اعطاء وام قرض‌الحسنه، کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج، خدمات فرهنگی، طرح‌های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام، ساخت و خرید مسکن ازجمله خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه