English

در نشست خبری و گفتگوی شهروندی جهانبخش مطرح شد؛

توصیه شهردار بندرعباس در انتخابات کمیسیون های شورای شهر/در هرمزگان ۵ بازیکن فوتبال در سطح لیگ دسته دوم وجود ندارد

بعد از ظهر دیروز (28 آبان ماه) «کیانوش جهانبخش» رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با برگزاری نشست خبری و گفتگوی شهروندی به پرسش‌های خبرنگاران و معدود شهروندان حاضر در این جلسه پاسخ گفت.

توصیه شهردار بندرعباس در انتخابات کمیسیون های شورای شهر/در هرمزگان ۵ بازیکن فوتبال در سطح لیگ دسته دوم وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «کیانوش جهانبخش» در ابتدای این جلسه اظهار امیدواری کرد که این نشست فتح بابی شود تا سایر اعضای شورای شهر بندرعباس و مسئولان نیز در نشست‌های ماهانه پاسخ گوی اذهان عمومی و رسانه‌ها باشند.

وی در ادامه بابیان اینکه این تریبون نباید به محملی برای خودنمایی و انجام رفتارهای پوپولیستی بدل شود حاضران در جلسه را خطاب قرارداد و گفت: در ادامه‌ی این  نشست هرکجا که احساس کردید من از مسیر اصلی دور شده‌ام صراحتاً گوشزد کنید چراکه نشست‌های این‌چنینی باید باعث نزدیکی مردم و مسئولان باشد نه اینکه به فضایی برای خودنمایی و ارائه‌ی آمارها تبدیل شود.

اعمال سلیقه در تأیید صلاحیت

این عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص تائید صلاحیت دیرهنگامش در انتخابات دور پنجم شورای شهر بندرعباس گفت: در راستای اعتقادم هر کاری را که درست بدانم انجام می‌دهم اما تاکنون از خط قرمزهای نظام فراتر نرفته‌ام.  

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه برای تأیید صلاحیت‌ها باید سازوکار صحیحی وجود داشته باشد و اعمال سلیقه در این خصوص بی‌معنی است گفت: برای مثال من تائید مراجع چهارگانه را داشتم اما از پنج نفر در هیئت نظارت تنها دو تن به صلاحیت من رأی دادند؛ البته درنهایت صلاحیتم تائید شد اما تأیید صلاحیت اصلی را افزایش 30 درصدی آرای مردم نسبت به دور قبل انجام داد.

خلیج فارس هویت ملی ماست

جهانبخش در خصوص ورود فاضلاب شهر بندرعباس به خلیج‌فارس گفت: علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری به اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی متأسفانه این اصل اجرا نمی‌شود که حداقل می‌بایست این مهم در خصوص فاضلاب شهری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس هویت ملی ماست اما توجه ای به رهاسازی فاضلاب در آن نمی‌شود، خاطرنشان ساخت: هرساله در کنار همین خلیج و در شهر بندرعباس جشنواره‌ی خلیج‌فارس برگزار می‌شود و همه از خلیج‌فارس به‌عنوان هویت ملی یاد می‌کنند به توجه به اینکه روزانه حجم عظیمی از فاضلاب شهری وارد این خلیج می‌شود.

این عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه همه‌ی ما در برابر حفظ محیط‌زیست مسئولیم گفت: متأسفانه در خصوص موج‌شکن نخل ناخدا مطالعات دقیق و مؤثری انجام نشد و در حال حاضر نیز مدام از احداث آب‌شیرین‌کن‌ها صحت می‌شود بی‌توجه به اینکه هیچ‌کدام از این طرح‌ها پیوست زیست‌محیطی ندارند.

لزوم استقلال بودجه شوراها از شهرداری‌ها

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در خصوص طرح استقلال بودجه‌ی شورای شهر از شهرداری، تصریح کرد: ما با شهرداری هیچ اختلافی نداریم اما تا زمانی که شوراها از شهرداری‌ها ارتزاق می‌کنند مشکلاتی به وجود می‌آید.

جهانبخش ادامه داد: بودجه مستقل شوراها باید به شکل سراسری در کشور به تصویب برسد و بهتر است که حساب مالی شورا و شهرداری جدا شود.

شهردار هم قابل تغییر است

وی بابیان اینکه عمده کار شورا نظارت مالی بر شهرداری است، گفت: این نظارت باید با تعیین حسابرس معتمد شورا انجام شود و اگر در طول حیات یک‌ساله‌ی شورای پنجم این حسابرس تعیین نشده کوتاهی از ما بوده و در این مورد اقدام خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه اگر سلیقه بر یک سیستم حاکم شود ایجاد فساد می‌کند، گفت: مثل هر ارگان دیگری در شهرداری در شهرداری نیز قطعاً تخلف وجود دارد و در صورت مشهود شدن برخورد خواهد شد در شهرداری حتی شهردار نیز قابل‌تغییر است.

 به دلیل تخلف سامانه امور اداری شهرداری بندرعباس قفل‌شده

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در پاسخ به تخلفاتی که در جذب نیرو در شهرداری وجود داشته گفت: علی‌رغم اینکه گفته‌شده شهرداری در سال ۹۶ جذب نیرو نداشته این ارگان در سال گذشته استخدام نیرو انجام داده و لیست آن نیز موجود است.

جهانبخش ادامه داد: اعضای شورای شهر به‌عنوان نمایندگان مردم مراجعینی دارند که درخواست داشتن شغل دارند ازاین‌رو از سوی اعضای شورا نیز همیشه پیشنهادهایی برای جذب افراد صورت می‌گیرد و اگر منظور سفارش‌هایی جز این باشد من در مورد خودم می‌توانم بگویم که وجود نداشته است.

فعالیت معاون حقوقی سازمان حمل و نقل بدون حکم رسمی

این عضو شورای شهر بندرعباس در پاسخ به بکار گیری افراد شرکتی در پست‌های رسمی سازمانی گفت: این تخلف در چند مورد وجود داشته و ما تذکرهای لازم را داده‌ایم و اصلاح‌شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در پاسخ به خبرنگار موج در خصوص معاون حقوقی سازمان حمل‌ونقل که یک نیروی شرکتی است، گفت: در این مورد نیز تذکراتی داده‌شده اما این فرد بدون حکم رسمی در آن سمت فعالیت داشته و کارهای حقوقی سازمان حمل‌ونقل را انجام می‌داده است.

جهانبخش در ادامه افزود: به دلیل وجود تخلف‌ها در جذب و تبدیل وضعیت نیرو در شهرداری وجود داشته  سیستم امور اداری قفل‌شده است و هیچ جذب نیرو و تبدیل وضعیتی تا مشخص شدن این وضعیت صورت نمی‌گیرد.

شورای چهارم باعث سقوط تیم فوتبال شهرداری به دسته‌ی پایین‌تر

وی بابیان اینکه تیم داری حرفه‌ای و نفس تیم داری شهرداری مشکلی ندارد، گفت: رأی شورای چهارم برای عدم تیم داری شهرداری باعث شد که تیم فوتبال شهرداری بندرعباس به دسته‌ی پایین‌تر سقوط کند.

این عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه سیاست‌های توسعه فوتبال در بندرعباس باید تغییر کند، ادامه داد: شهرداری یک باشگاه مصرفی است و باید به سمتی برویم که سایر تیم‌های هرمزگانی بازیکن سازی کنند و به این تیم تحویل دهند گرچه خود این باشگاه هم باید دارای مدرسه‌ی فوتبال باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در خصوص استفاده از نیروهای بومی در تیم شهرداری بندرعباس گفت: در این خصوص پیش از فصل جلسه‌ای را به همراه سه عضو دیگر شورای شهر، شهردار و رئیس وقت سازمان فرهنگی و ورزشی در این سازمان داشتیم در آن جلسه قرار شد در صورت وجود ظرفیت‌های بومی از بازیکنان و مربیان بومی استفاده شود.

جهانبخش با اشاره به اینکه مربی از استفاده بازیکن بومی بدش نمی‌آید چراکه بازیکن بومی حمایت مردمی، اعتبار و تماشاگر را با خود می‌آورد، گفت: متأسفانه در هرمزگان بازیکنان بومی که در سطح لیگ دسته دو باشند اندازه‌ی انگشتان یکدست هم نیستند؛ و در شهرداری بندرعباس نیز 4 نفر از بازیکن‌های بومی که وجود دارد به شکل فیکس در ترکیب بازی می‌کنند و از گل‌زن‌ترین بازیکن‌ها نیز هستند.

مربیان اضافه بر سازمان شهرداری بندرعباس قرار داد مالی ندارند

این عضو شورای شهر بندرعباس در پاسخ به اینکه چرا تعداد مربیان تیم فوتبال شهرداری از حد معمول بیشتر است، گفت: در خصوص قرارداد با مربیان تعداد مشخصی وجود دارد و یک تیم نمی‌تواند خلاف این عمل کند و با تعداد بیشتری قرارداد داشته باشد افرادی که اضافه بر سازمان در کنار آرش برهانی(سرمربی شهرداری) کار می‌کنند پولی دریافت نمی‌کنند یا اگر برهانی می‌خواهد که بخشی از مبلغ قرارداد خودش را به آن‌ها بدهد دیگر به خودش مربوط است.  

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهر بندرعباس نیز مثل تیم فوتبالش شهری دسته دوم است؛ حتی استان هرمزگان نیز استانی دست‌دوم است باید قبول کنیم که ما شهر جوانی هستیم و باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم گرچه اگر منصف باشیم شهر بندرعباس در مقایسه با پنج سال گذشته رشد خوبی داشته است.

بندرعباس کلان شهر می شود

این عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به مصوبه‌ای که شهرهای بالای 500 هزار نفر می‌بایست به کلان‌شهر تبدیل شوند، گفت: در این مورد نیز راهکارهایی پیداشده و درخواست این موضوع نیز مطرح گردیده است و در صورت موافقت وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی، بندرعباس نیز به یک کلان‌شهر تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه من هیچ‌چیز پنهانی ندارم گفت: خواهر من مدیریت پلاژ بانوان بندرعباس را بر عهده دارد و این پلاژ اصلاً در اختیار شهرداری نیست و من در خصوص این موضوع هیچ سفارشی نکرده‌ام؛ اما بااین‌وجود اگر حضور او در آنجا جای کسی را تنگ کرده می‌توانم بگویم که استعفا دهد.

جهانبخش با اشاره به جلوگیری از ورود یک عضو شورای شهر به پلاژ بانوان گفت: کارمندی که در آنجا حضورداشته کم‌تجربگی کرده اما به شکل کلی این موضوع توجیه ندارد و اینکه خانم آرامش را به پلاژ بانوان راه نداده‌اند قطعاً محکوم است چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی ورود نماینده مردم را به‌جایی بگیرد.

این عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه گفت: من پیش‌دستی می‌کنم و می‌گویم برادر من هم کارمند شهرداری است، او نیروی وزارت ورزش امور به خدمت در شهرداری بندرعباس است. من در انتقال برادرم به شهرداری نقشی نداشته‌ام و از خدا می‌خواهم همین فردا از شهرداری برود.

مطاباتم را خارج از شهرداری مطرح می کنم

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با تأکید بر استقلال شورای شهر بندرعباس گفت: شهردار نمی‌تواند خارج از اراده شورای شهر کاری را انجام دهد و صحبت‌هایی که در خصوص دخالت شهردار در شورای شهر می‌شود به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

جهانبخش ادامه داد: من مخالف شهردار نطق نمی‌کنم چون مطالباتم را خارج از شهرداری مطرح می‌کنم گرچه بیشترین جدل را با شهردار بندرعباس دارم و می‌توانم به شکل مصداقی نیز از این جدل‌ها بگویم.

این عضو شورای شهر بندرعباس بابیان از شهردار حمایت می‌کنم اما تعارف هم نداریم اگر ضعفی وجود داشته باشد گوشزد می‌شود، گفت: شهردار بندرعباس در انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها شورای شهر بندرعباس هیچ دخالتی نداشته است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در پاسخ به پرسش خبرنگار موج و مثال عینی توصیه شهردار به رأی دادن به یک عضو شورا در انتخابات نماینده شورا در کمیسیون معاملات شهرداری گفت: در انتخابات کمیسیون‌ها شهردار شاید در مواردی توصیه کرده و حتی گفته به فلانی رأی دهید؛ اما صرفاً این توصیه برای این بوده که در شورای شهر بندرعباس تعادل رعایت شود.

تفاهم نامه ی غیرقانونی استانداری، شهرداری و شورای شهر

جهانبخش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سهم شهرداری از عوارض آلایندگی شهر بندرعباس و تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه بین استانداری، شورای شهر و شهرداری گفت: مبنای گفتگوی ما قانون است؛ تفاهم‌نامه‌ی استانداری، شهرداری و شورای شهر مشکل قانونی دارد چراکه این پول باید در محل درست آن یعنی برای ایجاد کمربند سبز شهری و ایجاد زیرساخت حمل‌ونقل عمومی مصرف شود.

این عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: معتقدم مسجد جامع هویت شهر بندرعباس است و باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود اما  با کمک به مصلی بندرعباس از این راه مخالفم چراکه خلاف قانون است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: بگذار بگویند که جهانبخش ضد ورزش است اما قرار نیست به یک تیم ورزشی (تیم فوتسال آذرخش) به شکل غیرقانونی کمک شود. سیزده میلیارد عوارض آلایندگی سهم شهر بندرعباس است و باید در محل درست آن هزینه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه