English

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین خبر داد:

سلامت جامعه جانبازان و معلولین ورزشکار در اولویت برنامه ششم توسعه

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این فدراسیون که در برنامه ششم توسعه نیز موردتوجه قرارگرفته، بحث سلامت جامعه جانبازان و معلولین در حوزه ورزش است.

سلامت جامعه جانبازان و معلولین ورزشکار در اولویت برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حمید علی صمیمی در مجمع سالیانه هیئت جانبازان و معلولین کرمانشاه که با حضور مسئولان ورزش استان، مربیان، ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برگزار شد، توجه به‌سلامت جامعه جانبازان و معلولان ورزشکار را یکی از موضوعات اصلی در برنامه‌ریزی‌های این فدراسیون عنوان کرد و گفت: در بحث قانون برنامه ششم توسعه نیز این مسئله مدنظر قرارگرفته است.

وی افزود: همچنین در ماده 24 برنامه ششم توسعه موضوع اختصاص 27 صدم درصد مالیات ارزش‌افزوده به ادارات کل ورزش و جوانان مطرح‌شده و در این ماده‌قانون از قید "به‌ویژه"جهت بهره‌مندی ورزشکاران معلول و جانباز از اعتبار در نظر گرفته‌شده، استفاده‌شده است. در این راستا، تلاش می‌کنیم با رایزنی بتوانیم سهم خود را از این اعتبارات مشخص و در اختیار هیئت‌های شهرستان‌ها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اثر این اقدامات منتج به این شود که معلولینی که در خانه‌ها هستند را دعوت و یا به‌گونه‌ای برایشان ایجاد انگیزه کنیم تا وارد عرصه ورزش شوند. توانمندی‌های آن‌ها شناخته و امید به زندگی در میان آنان ایجاد شود.

صمیمی به مشکلات خانواده‌های ورزشکاران معلول و جانبازان در تأمین هزینه‌های فرزندانشان هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این خانواده‌ها توان پشتیبانی مالی مستمر از فرزندان خود را ندارند، خصوصاً در بحث هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها که بسیار بیشتر از هزینه‌های یک فرد سالم تمام می‌شود.

وی یادآور شد: بی‌توجهی به چنین مسائل و نکات ریزی در ورزش معلولین و جانبازان باعث می‌شود که رشته‌های این ورزش معطل و یا تعطیل شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در ادامه به موضوع توانمندسازی هیئت‌های شهرستانی اشاره کرد و افزود: تاکنون ادارات کل ورزش و جوانان هشت استان کشور به واگذاری بخشی از اماکن ورزشی تحت اختیار خود به هیئت‌های جانبازان و معلولین برای مدت 10 سال اقدام کرده‌اند که هیئت‌ها کار نگهداری از این امکان را نیز بر عهده خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در این راستا، انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول در این زمینه اقدام کند.

صمیمی همچنین از افزایش تعامل این فدراسیون با سایر دستگاه‌های همکار و متولی همچون بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، ادارات کل ورزش و جوانان خبر داد و عنوان کرد: در این رابطه از هرکدام از این نهادها نماینده‌ای را به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون پذیرفته‌ایم که در سطوح استانی نیز باید این کار انجام گیرد.

وی توجه به رده جوانان را از برنامه‌های کنونی فدراسیون جانبازان و معلولین خواند و افزود: در حال تدارک اردوها و برنامه‌های مختلف برای این رده هستیم، چراکه نمی‌خواهیم در المپیک 2020 به دلیل نداشتن نیروی آماده و جایگزین دچار افت شویم.

به گفته این مسئول نگاه فدراسیون جانبازان و معلولین به المپیک 2020 کسب تنها مدال‌های طلا و نقره است که در این راستا ورزشکاران رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون باید با تلاش بسیار رکوردهای خود را نزدیک به رکورد المپیک کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به اهمیت امکانات و تجهیزات در ورزش جانبازان و معلولین، اعلام کرد: بخشی از وسایل موردنیاز این ورزشکاران را خریداری کرده‌ایم و به‌زودی آن را توزیع خواهیم کرد. از سوی دیگر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال تولید برخی از تجهیزات در کشور هستیم که ازجمله آن تولید آزمایشی نیزه است.

وی در ادامه هیئت جانبازان و معلولین استان کرمانشاه را ازجمله هیئت‌های موفق سطح کشور دانست و افزود: این هیئت توانسته است در سطوح سلامت عمومی، استعدادیابی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ورزشکاران جانباز و معلول به‌خوبی عمل کند.

صمیمی با تأکید بر اینکه بستر فعالیت جامعه جانبازان و معلولین ورزشکار در شهرستان‌های کرمانشاه نیز فراهم‌شده، گفت: استعدادهای بیشتری در این استان وجود دارد که باید تلاش کنیم شناسایی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی