English

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس اعلام کرد:

استان فارس پیشرو در شناسه دار کردن انبارها / مجازات های سنگین در انتظار انباردارهای متخلف

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس از شناسه دار کردن انبارها خبر داد و گفت: مجازاتهای سنگینی در انتظار انباردارهای متخلف است.

استان فارس پیشرو در شناسه دار کردن انبارها / مجازات های سنگین در انتظار انباردارهای متخلف

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس، از از شناسه دار کردن انبارها و مجازاتهای سنگین انباردارهای متخلف خبر داد و اعلام کرد: اشخاصی که انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکنند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: از جمله راهکارهای پیشگیری از قاچاق که در فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده تهیه، اجراء و بهره برداری از سامانه های نرم افزار جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت می باشد.

رحمانیان با اشاره به اینکه این سامانه ها می بایست توسط دستگاههای اجرایی از جمله وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی کشور، گمرک و بانک مرکزی ایجاد گردد گفت: یکی از این سامانه ها سامانه جامع انبارها می باشد که تهیه و اجرای آن به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

این مقام قضایی افزود: هدف از تهیه این سامانه شناسایی کالای قاچاق، انجام الکترونیکی فرآیندهای متعارف صدور، اصلاح، ابطال، تجمیع، تفکیک، ضایعات، مرجوعی و انتقال مالکیت، قبوض انبار، کنترل موجودی و کم و کیف و ورود و خروج کالاهاست.

رحمانیان اضافه کرد: به وسیله این سامانه کلیه انبارها اعم از کوچک و بزرگ، سردخانه ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی شناسه دار می شوند و مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی در این سامانه ها ثبت و ضبط می شود.

وی با بیان این موضوع که وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته پس از پیگیری های فراوان این سامانه را ایجاد کند، اعلام کرد: استان فارس استانی پیشرو و برتر در شناسه دار کردن انبارها در سطح کشور می باشد.

دبیر شورای پیشگیری از جرم فارس اظهار کرد: مالکین، متصرفان و بهره برداران قانونی کلیه اماکن، انبارها و مستغلاتی که کالا در آنجا نگهداری می شود مکلف به ثبت نام و ورود به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا و  ارسال اطلاعات قبوض انبارها از طریق این سامانه می باشند.

رحمانیان ادامه داد: کلیه مراجع نگهداری، تخلیه و بارگیری کالا شامل انبارهای عمومی و خصوصی که در بنادر گمرک ها، واحدهای تجاری و تولیدی و سایر اماکن مستقر هستند باید اطلاعات موجودی و  قبوض انبار مشتمل بر مشخصات کالای مندرج در اسناد حمل و نقل از جمله شناسه کالا و مقدار کالا را همراه با مالک یا آورنده آن به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ارسال و شناسه یکتا برای قبوض انبارهای کالاهای ورودی و خروجی دریافت کنند .

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه مراکز عرضه کننده خدمات بیمه بازرگانی مجاز به بیمه نمودن کالاهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده نمی باشند، گفت: یکی از دلایل موثر برخی متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور و یا احتکار که در ماههای اخیر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند همین عدم ثبت انبار و کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها بوده است، لذا توصیه می شود به منظور پیشگیری از تعقیب قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی، مالکین انبارها حتما در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی به کلیه مالکین و متصرفان قانونی انبارها که انبار و موجودیشان را در این سامانه ثبت نکردند، هشدار داد: چنانچه کالای موجود در انبارها داخلی باشد به جرم احتکار و چنانچه خارجی باشد به جرم قاچاق کالا و در صورت حصول شرایط قانونی بر اساس بند ب قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند که در صورت احراز فساد، مجازات آنان اعدام و در غیر اینصورت به حبس تا 20 سال محکوم می شوند و کلیه اموالی که از این طریق به دست آورده اند ضبط می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه