English

در کارگاه آموزشی افزایش باز دارندگی سایبری مطرح شد؛

جنگ ترکیبی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران/هوشمند سازی اشیاء یک تهدید برای کشور

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: امروز با سیل هوشمند سازی اشیاء و دارایی ها به رویکرد شهر هوشمند نزدیک شده ایم که در این میان جلوگیری از نفوذ دشمنان به سیستم مدیریت شهری یک الزام به شمار می رود.

جنگ ترکیبی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران/هوشمند سازی اشیاء یک تهدید برای کشور

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در کارگاه آموزشی افزایش باز دارندگی سایبری که امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: با ابراز دشمنی استکبار جهانی ما شاهد رویکردهای نوین و جدیدی در دشمنی آمریکا با ایران هستیم.

وی استراتژی جدید امریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و گفت: دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایران قرار داده و با ابزار رسانه، سایبر و شبکه های اجتماعی اهداف خود را دنبال می کند.

محمدپور مهمترین وظیفه رابطین پدافند غیرعامل فرمانداری ها را رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در سطح شهرستان در عرصه پدافندغیرعامل برشمرد و ادامه داد: برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه پتانسیل های وظرفیت های موجود در شهرستان بهره گرفت و ضمن توجه جدی به تهدیدات و راهکارهای عملی برای مقابله با آنها طرحی وبرنامه ریزی و اقدام نمود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در ادامه به توسعه فضای سایبر و اینترنت اشیاء و اینترنت مردم اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری به دلیل ویژگی های که دارد کنترل کاهش و تهدیدات را افزایش داده است.

هوشمند سازی اشیاء یک تهدید برای کشور

وی هوشمند سازی اشیاء را یک تهدید برای کشور دانست و افزود: هوشمند سازی اشیاء در کنار قابلیت های که دارد و موجب ارتباط اجزا سیستم، تبادل داده ها، قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور را به اشیا می دهد به همین دلیل امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور را برای دشمنان فراهم می شود.

وی افزود: امروز با سیل هوشمند سازی اشیاء و دارایی ها و به نوعی شهر هوشمند روبرو هستیم و از اینرو دشمن می تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری را در دست بگیرند.

محمدپور با تاکید بر لزوم توجه مدیران به فضای سایبر به تهدیدات در حوزه پول و ارز اشاره کرد و گفت: دارایی های ما در حال تغیر ماهیت هستند پس باید با ایجاد راهکارهای عملی و مناسب از آنها محافظت کنیم .

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب پذیری را کاهش و کنترل حوزه های مختلف را در اختیار داشته و تداوم کارکرد زیرساخت ها را در شرایط مختلف ادامه دهیم. باید برای همه حوزه ها طرح پاسخ به تهدید داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشیم.

کارگاه آموزشی افزایش باز دارندگی سایبری

تغییر ماهیت جنگ ها و توجه دشمن به فضای مجازی

سعید زاهدی مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در همایش جرایم و تروریسم سایبری با اشاره بر لزوم ایجاد و توسعه ساز و کار جدی برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تهدیدهای نوظهور درحوزه فناوری، توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطّلاعات و ارتباطات در کشور و همچنین افزایش کاربران اینترنت از مهمترین دلایل پرداختن به این مقوله است.

وی همچنین گفت: توسعه خدمات الکترونیک در کشور از جمله دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات از این دست ضرورت تشکیل و برخورداری از پلیسی تخصّصی در مجموعه نیروی انتظامی برای تأمین امنیت و مقابله با جرایم این فضا را آشکار می‌کند.

زاهدی در ادامه تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور، صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه را تلاشی ارزنده در حفاظت از حریم های کشور خواند و گفت: تغییر ماهیت جنگ ها و توجه دشمن به فضای مجازی با رویکرد جنگ نرم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

57  درصد بزهکاران حوزه سایبری را مردان و 43 درصد از آن زنان تشکیل می دهند

در ادامه جلسه سرهنگ محمد خانی رییس پلیس فتا استان گیلان گفت: شناسایی تهدیدها و چالش ها در حوزه فناوری و بکارگیری الزامات و تجهیزات وامری ضروری به شمار می آید که افزایش امنیت سایبری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به بررسی پیام رسان های خارجی طی 6 ماهه نخست سالجاری در گیلان گفت : 45 درصد جرایم سایبری در بستر پیام رسانهای خارجی به ویژه تلگرام اتفاق افتاده که هتک حیثیت، نشر اکاذیب، برداشت از حسابهای بانکی، سرقت و کلاه برداری، قمار و مزاحمت های اینترنتی بیشترین فراوانی جرم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 57  درصد بزهکاران حوزه سایبری را مردان و 43 درصد از آن زنان تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد از این خلافکاران در رده سنی 18 تا 35 سال هستند که قریب به 50 آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی با برشمردن مخاطرات پیام رسان های خارجی گفت: این پیام رسان ها در تغییر فرهنگ و آداب و رسوم و تزلزل بنیان خانواده نقش کلیدی ایفا می کنند.

وی در ادامه به راهکارهای حفاظت از فضای مجازی و بسترهای اینترنتی اشاره و خواستار توجه بیشتر تمامی لایه های اجتماعی جامعه به تهدیدات اینترنتی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی