English

استقرار سامانه بارشی تا پایان هفته در گیلان/مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ و تقویت توده هوای سرد و بارشی در گیلان بوده و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته در منطقه ادامه دارد.

استقرار سامانه بارشی تا پایان هفته در گیلان/مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، هواشناسی گیلان اعلام کرد، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ و تقویت توده هوای سرد و بارشی در گیلان بوده و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته در منطقه ادامه دارد.

با استقرار این سامانه بارشی در منطقه، علاوه بر بارش شدید باران در برخی از مناطق، وزش باد شدید و رعد وبرق دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانه

رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

با توجه به احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نواحی مرکزی و غربی استان دور از انتظار نیست و مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

با توجه به جریانات ناپایدار جوی تا پایان هفته در گیلان، بخش‌های مختلف کشاورزی مانند گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، باغداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه