English

نماینده مردم رشت در جمع اعضای خانه مطبوعات گیلان:

اهل شکایت نیستم/حمله های رسانه ای علیه استاندار گیلان درست نیست

محمدصادق حسنی جوریانی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور در خانه مطبوعات گیلان، با اعضای این خانه دیدار و گفت و گو کرد.

اهل شکایت نیستم/حمله های رسانه ای علیه استاندار گیلان درست نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، محمد صادق حسنی جوریانی امروز در جمع اعضای خانه مطبوعات گیلان، با مقایسه وضعیت مطبوعات در سال های گذشته و اکنون اظهار کرد: در گذشته تنها رسانه های مکتوب مسئوبیت اطلاع رسانی و اگاهی بخشی به جامعه را داشتند در حالی که امروز با گسترش فضای مجازی تعداد رسانه های مجازی نیز بیشتر شده و همچنان رو به افزون است.

وی با اشاره به تاثیر عملکرد مطبوعات و فضای مجازی در جامعه افزود: نشریات و مطبوعات قوی ترین اهرم های نظارتی در جامعه اند اما با این حال نظارت بر نشریات مکتوب بیشتر از رسانه های مجازیست زیرا مطبوعات مکتوب نمی توانند خارج از چهارچوب حرفی بزنند و مطلبی منتشر کنند در حالی که اغلب در فضای مجازی اخبار به گونه دیگری از طرف برخی رسانه ها منعکس میشود.

این نماینده مردم رشت در مجلس، سیاسی بازی و جناح بازی را دخیل بر فضای رسانه ای دانست و اظهار کرد: گاها در فضای مجازی دیده شده برخی پایگاه ها اخبار را به صورت تحریف شده منتسر میکنند که غیر اصولی و بدور از فعالیت حرفه ای است.

بنده اهل شکایت نیستم

حسنی جوریانی با انتقاد از اینکه اخیرا یکی از رسانه ها در مصاحبه با وی خبر را وارونه منتشر کرده بود ادامه داد: اخبار منتشر شده از زبان بنده در سایت مورد نظر بسیار غیر حرفه ای منعکس شده بود.

وی رسیدگی به امور سایت های بدون مجوز را بسیار مهم خواند و گفت: بنده اهل شکایت نیستم ولی سازمان متولی باید بر  فعالیت اینگونه سایتها بیشتر نظارت کند.

نماینده مردم رشت در جمع اعضای خانه مطبوعات گیلان1

این مسئول با اشاره به هجمه های اخیر برخی از رسانه ها علیه استاندار کیلان اظهار کرد: حق استاندار گیلان نیست که اینگونه مورد بی مهری برخی از رسانه ها قرار گیرد.

وی نمایندگان مجلس را علاقمند به ایجاد و حفظ رابطه با رسانه ها و خبرنگاران معرفی کرد و ادامه داد: نمایندگان مجلس به مشکلات خبرنگاران و اعضای معیشتی آنها واقفند و تاکنون در زمینه مبحث بیمه خبرنگاری در مجلس صحبتهای زیادی صئرت گرفته که متاسفانه هنوز نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

حسنی جوریانی در مورد تشکیل صندوق مالی حمایت از خبرنگاران در گیلان که مهمترین مبحث مطرح شده از طرف اعضای حاضر در این نشست بود قول پیگیری، مساعدت و همکاری داد.

به گزارش خبرگزاری موج، کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات و مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه سوال و جواب در گیلان نیز در این نشست ضمن ارائه آمار جامعی از عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی در استان، اوضاع رسانه ای گیلان را متاثر از اوضاع اقتصادی نامطلوب اخیر حاکم بر جامعه دانست و گفت: در گذشته رسانه ها صورت خود را با سیلی سرخ نگاه می داشتند که با توجه به اوضاع کنونی دیگر این دستها حتی قدرت سیلی زدن به صورت را هم ندارند.

معصومه پاداش ستوده، سرپرست خبرگزاری موج در گیلان و عضو خانه مطبوعات در استان نیز در این جلسه گوشه ای از مشکلات حرفه خبرنگاری را تشریح کرد.

وی با انتقاد از عملکرد غیر حرفه ای برخی از پایگاه ها در انتشار معکوس بسیاری از اخبار گفت: برخی رسانه ها برای نقد شدن فاکتورهایشان دست به افشاگری و انتقادهای غیرمنصفانه می‌زنند.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه پامچال خواستار در نظر گرفتن سهمی از بودجه فرهنگی استان برای انتشار اثار خبرنگاران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی