English

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان خبرداد؛

پرداخت بیش از ۷۶ میلیارد ریال از مطالبات علوم پزشکی هرمزگان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان از پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی در 6 ماهه سال 97 خبر داد.

پرداخت بیش از 76 میلیارد ریال از مطالبات علوم پزشکی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مریم امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: 76 میلیارد و 925 میلیون ریال از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بابت فروردین‌ماه سال جاری نیز 47 میلیارد و 753 میلیون ریال به این بیمارستان‌ها پرداخت شد، تصریح کرد: از اردیبهشت‌ماه 97 تا مردادماه سال جاری نیز بابت 60 درصد مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مبلغ 129 میلیارد و 172 میلیون ریال پرداخت شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان بابیان اینکه بیش از 940 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: این تعداد که 53 در صد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، خدمات رایگان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

وی تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد این مدیریت در سال جاری را 699 مرکز اعلام کرد که از این تعداد 95 پزشک عمومی، 137 پزشک متخصص، 22 دندان‌پزشک هستند.

امیری ادامه داد: 119 داروخانه، 27 آزمایشگاه، 28 مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، 20 درمانگاه، 21 بیمارستان در سراسر استان با این سازمان قرارداد دارند. وی سایر مراکز درمانی طرف قرارداد با این مدیریت را 230 مرکز اعلام کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به مراکز درمانی متعلق به سازمان در استان خاطرنشان کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان دارای یک بیمارستان (خلیج‌فارس)، یکی پلی کلینیک،3 درمانگاه تخصصی و 4 درمانگاه عمومی است که خدمات در این مراکز به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.

وی تعداد بیمارستان‌های استان هرمزگان را 22 بیمارستان با 2196 تخت اعلام کرد و افزود: از این تعداد 14 بیمارستان دانشگاهی، 3 بیمارستان دولتی، 4 بیمارستان خصوصی است که مدیریت درمان تأمین اجتماعی با دارا بودن بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس، تنها بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی در استان سهم 5 درصدی در تعداد بیمارستان‌ها و با 240 تخت سهم 11 درصدی از کل تخت‌های بیمارستانی را به خود اختصاص داده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان همچنین خدمات قابل‌ارائه در بیمارستان خلیج‌فارس را مورداشاره قرارداد و گفت: بخش‌های postccu ، icu ، ccu ، nicu داخلی، کودکان، چشم، داخلی، کودکان، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، جراحی زنان و زایمان، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی در این بیمارستان فعال است.

امیری اضافه کرد: خدمات پارا کلینیکی شامل آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی، اکوکاردیوگرافی، هولترمانیتورینگ، آندوسکوپی، سیتوسکوپی، آرتروسکوپی، تست ورزش، سنگ‌شکن، دیالیز، سی‌تی‌اسکن، تزریقات و پانسمان و داروخانه در این بیمارستان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان در این مدت تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان خلیج‌فارس 141 هزار و 287 بوده است. وی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 4829 مورد زایمان طبیعی و سزارین انجام شد. همچنین 13 هزار و 336 نفر نیز در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری شدند.

امیری با اشاره به انجام عمل جراحی‌های مختلف در بیمارستان خلیج‌فارس گفت: در این مدت 5974 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند. 161 نفر نیز به‌صورت سرپایی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، 37 پزشک عمومی، 83 پزشک متخصص و 9 دندان‌پزشک در مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان شاغل هستند.

امیری خاطرنشان کرد: مردم استان در یک پلی کلینیک، 3 درمانگاه تخصصی و 4 درمانگاه عمومی در شهرهای مختلف از خدمات مختلفی شامل متخصص داخلی، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارولوژی، ارتوپدی، چشم، قلب، پزشک عمومی، دندان‌پزشک به‌صورت سرپایی بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول تعداد مراجعین سرپایی به پزشکان مراکز درمانی تأمین اجتماعی در شهرهای بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، رودان و جاسک را 174 هزار و 927 مورد اعلام کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در ادامه از راه‌اندازی واحد صدور شناسنامه نوزاد در بیمارستان خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال دستگاه‌های ماموگرافی و رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان خلیج‌فارس راه‌اندازی شد. در این مدت همچنین آزمایشگاه درمانگاه قشم، واحد مامایی درمانگاه جاسک و درمانگاه داخلی در مرکز درمانی میناب راه‌اندازی شد.

به گفته امیری آغاز به کار متخصص زنان و زایمان در درمانگاه‌های بعثت و قشم و نیز آغاز فعالیت متخصص کودکان و ارولوژی در درمانگاه بعثت از دیگر فعالیت‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی در 6 ماهه سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: بهسازی فضای بخش CCU بیمارستان خلیج‌فارس نیز در سال جاری انجام‌شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با اشاره به موفقیت‌های بیمارستان خلیج‌فارس در کشور، اظهار کرد: بیمارستان خلیج‌فارس ازنظر آمار و عملکرد در بین بیمارستان‌های بالای 200 تخت تأمین اجتماعی رتبه نخست کشور را به دست آورد. همچنین اورژانس این بیمارستان رتبه دوم ازنظر آمار و عملکرد در بین بیمارستان‌های بالای 200 تخت بدون پزشک طب اورژانس در سازمان تأمین اجتماعی را کسب کرد. کسب درجه ارزشیابی یک در ارزیابی اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر موفقیت‌های بیمارستان خلیج‌فارس عنوان کرد.

امیری اضافه کرد: این بیمارستان جزو نخستین بیمارستان‌هایی است که گواهینامه دوستدار مادر و کودک در کشور را دریافت کرده است.

وی به مهم‌ترین دستاوردهای خدمات الکترونیکی مدیریت درمان استان اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه درمانی در کلیه مراکز درمانی سازمان در سطح استان، راه‌اندازی نوبت‌دهی غیرحضوری کلیه مراکز درمانی و تائید الکترونیکی نسخ دارو و پاراکلینیک در مراکز طرف قرارداد دفتر اسناد پزشکی در سطح استان، ازجمله فعالیت‌های مدیریت درمان استان در سال جاری به شمار می‌رود.

وی در پایان از انتخاب مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به‌عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای حقوق شهروندی در نظام اداری و استقرار مطلوب میز خدمات در جشنواره رجایی سال جاری خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی