English

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت:

ایجاد شهرک صنعتی بین المللی در مرز آستارا و جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در کارگروه رفع موانع و رونق تولید گفت: برای ایجاد شهرک صنعتی بین المللی در مرز شهرستان آستارا و کشور جمهوری آذربایجان مصوبه هیئت دولت داریم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ایجاد شهرک صنعتی بین المللی در مرز آستارا و جمهوری آذربایجان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان؛ فرهاد دلق پوش در کارگروه رفع موانع و رونق تولید  شهرستان آستارا بیان کرد: برای ایجاد شهرک صنعتی بین المللی در مرز شهرستان آستارا و کشور جمهوری آذربایجان مصوبه هیئت دولت داریم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود ترانزیتی و زیرساختهای تجاری و مراودات مناسب دو کشور ایجاد این شهرک بین المللی می تواند افق های جدیدی در حوزه های صنعتی و تجاری آستارا روشن نماید.

 وی با بیان اینکه مجوز های صادره باید متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های هر شهرستان باشد، اظهار داشت: پیرو از مذاکرات صورت گرفته قبلی مقرر شده بود که ۲۵۰ هکتار از طرف ایران و ۲۵۰ هکتار نیز از طرف کشور مجاور برای احداث شهرک صنعتی ملی اختصاص یابد.

 دلق پوش با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان آستارا صدور مجوز شهرک صنعتی خصوصی را نیز پیشنهاد نمود و اعلام آمادگی کرد: برای سرمایه گذاران ایجاد شهرک صنعتی خصوصی مجوز صادر می نمایم، چنانچه استقرار صنایع صادرات محور در اولویت باشد تمایل بیشتری برای صدور مجوز داریم.

کارگروه رفع موانع و رونق تولید  شهرستان آستارا

این مسئول احداث پایانه صادراتی میوه و تره بار را نیز متناسب وضعیت شهرستان مرزی دانست و گفت: مطالعاتی در گذشته برای پایانه های صادراتی در این شهرستان انجام شده که تاکنون اجرایی نشده است چنانچه سرمایه‌گذاران در این مقوله سرمایه‌گذاری نمایند مقدمات آن را فراهم می کنیم.

۵۳ واحد صنعتی فعال در شهرستان آستارا

 دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید تعداد واحدهای فعال این شهرستان را ۵۳ واحد صنعتی اعلام نمود و گفت: این واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۳۲ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر را به صورت مستقیم در این شهرستان فراهم آورده اند.

صدور مجوز احداث ۴۴ واحد صنعتی جدید در شهرستان آستارا

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان به صدور مجوز احداث ۴۴ واحد صنعتی جدید در شهرستان آستارا اشاره نمود و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۴۰ میلیارد تومان در این طرح ها، پیش بینی می شود بستر اشتغال ۹۳۴ نفر در شهرستان آستارا فراهم گردد‌.

گفتنی است در این جلسه کارگروه مشکلات ۱۲ واحد تولیدی مورد بررسی و تعیین تکلیف گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی