English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان؛

هرمزگان می تواند به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر استان هرمزگان در حوزه گردشگری و جذب توریست، گفت: با برنامه ریزی صحیح و همکاری همه جانبه می توان هرمزگان را به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح و به واسطه آن زمینه اشتغالزایی و درآمد پایدار استان را فراهم کرد.

هرمزگان می تواند به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضا مدرس» در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، با اشاره به ظرفیت های بالای صنایع دستی و گردشگری استان، بیان داشت: برای توسعه صنایع دستی، بازارشناسی و بازاریابی از ارکان اساسی بشمار می آید و در این خصوص باید کار کارشناسی با حضور افراد خبره و متخصص انجام گیرد.

وی افزود: ایجاد بازارچه دائمی نقش مهمی در ترقی و توسعه صنایع دستی استان خواهد داشت و در این راستا لازم است که کمیته ویژه ای جهت ایجاد همکاری های دستگاه های ذیربط تشکیل شود.

مدرس با اشاره  به پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر استان هرمزگان در حوزه گردشگری و جذب توریست، عنوان کرد: با برنامه ریزی  صحیح و همکاری همه جانبه می توانیم هرمزگان را به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح کنیم و به واسطه آن زمینه اشتغالزایی و درآمد پایدار را فراهم کنیم چرا که امروزه در همه جوامع  اکوتوریسم از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی کشورهای زیادی محور توسعه خود را بر صنعت گردشگری متمرکز کرده اند.

وی با ابراز خرسندی از حضور تورهای گردشگری و دریانوردی در استان، افزود: باید تمهیدات و هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا ضمن بهره برداری بهتر از این فرصت ها، از آسیب های احتمالی به محیط زیست و گونه های منابع طبیعی جلوگیری شود.

مدرس یکی از آفات ایده های گردشگری استان را تکرار ایده ها دانست و گفت: یکی از آفت های ایده های گردشگری تکرار ایده ها است و این در حالی است که باید متناسب با ظرفیت های منطقه نسبت به پیاده سازی ایده ها اقدام کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت رویدادهای استارت آپ در گردشگری تاکید کرد و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت رویدادهای استارت آپ در توسعه گردشگری استان می تواند نقش موثری داشته باشد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی