English

استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان:

تلاش‌ مدیران متناسب با ظرفیت ‌های فارس افزایش یابد/ رشد ۱۳۰ درصدی اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان

استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ظرفیت های بی شمار این استان در زمینه های مختلف گردشگری، کشاورزی، معادن و... گفت: به رغم تلاش های زیادی که در هر یک از این حوزه ها انجام شده نتایج به دست آمده با افق ظرفیت های استان فاصله دارد لذا باید تلاش های مدیران بر اساس این توانمندی ‌ها افزایش یابد.

تلاش‌ مدیران متناسب با ظرفیت ‌های فارس افزایش یابد/ رشد ۱۳۰ درصدی اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن تأکید بر افزایش تلاش‌ مدیران متناسب با ظرفیت ‌های فارس و با ابراز خرسندی از پیشرفت های بدست آمده در حوزه گردشگری به عنوان یکی از قابلیت های بسیار مهم استان فارس، افزود: در سال 96 ایجاد اشتغالزایی تعیین شده برای حوزه گردشگری استان چهار هزار و 210 نفر بود که با افزایش 130 درصدی اشتغالزایی پنج هزار و 471 نفر محقق شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال در سال 97،  چهار هزار و 810نفر تعیین شده در 6 ماهه نخست سال سه هزار و 649 شغل ایجاد شده که تحقق 76درصدی هدف را نشان می دهد اما اعتقاد دارم نگاه به گردشگری استان فراتر از این نتایج است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری و هتل ها رشد خوبی داشته است که به عنوان مثال660 اتاق به ظرفیت هتل های استان اضافه شده است.

تبادار افزود: همچنین در توسعه اقامتگاه های بوم گردی شاهد پیشرفت 160درصدی بوده ایم اما بدون تردید ظرفیت گردشگری استان پتانسیل توسعه بیشتر را دارد.

استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی توسعه کاشت گلخانه ای در 490 هکتار از عرصه های استان محقق شده است، اما کشاورزی استان فارس به توسعه ای بسیار بیشتر از آنچه تا کنون انجام شده در زمینه کشت گلخانه ای نیاز دارد.

وی با  بیان اینکه رونق اقتصادی مولفه های متعددی همچون  اشتغال، سرمایه و بهره وری دارد، اظهارکرد: در سال ۹۱ نرخ بیکاری در استان  بالا تر از نرخ کشوری و ۱۶‌.۵ درصد بوده که  در سال ۹۵ به ۱۱.۴درصد  و در سال  ۹۶ به ۱۰.۸درصد و در بهار ۹۷ به ۹.۹ درصد  و در تابستان ۹۷به ۸.۷ درصد تقلیل یافته است که البته با توان و ظرفیت استان فاصله دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: همه مسئولان  با عزمی جدی تر از گذشته به بهره گیری از ظرفیت های استان  در راستای رونق اقتصادی به فعالیت بپردازند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه توجه به بهره وری  راهکار مناسبی برای دستیابی به پیشرفت در عرصه‌های مختلف است، مطالعات و تحقیقات این زمینه را موثر دانست و گفت: البته ایده پروری باید با مصداق همراه باشد تا باور و اعتقاد ایجاد کند.

وی یادآور شد: در صورتی که دستگاه ها به موضوع بهره وری بپردازند بدون شک مشکلاتی نیز پدیدار می‌شود که باید در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های مربوطه به رفع آنها بپردازیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ترویج و فرهنگسازی اموری همچون صرفه‌جویی، دستیابی به بهره وری را آسان‌تر می‌کند، افزود: باید بخشی از اعتبارات در حوزه‌های مختلف  صرف آموزش و فرهنگسازی شود تا بتوانیم زمینه‌های لازم برای حفاظت از سرمایه ها و خلق سرمایه های جدید را از مسیر بهره وری فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه