English

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در شیراز:

فرهنگ ایثار و شهادت، از مهمترین مولفه های فرهنگی و سرمایه های اجتماعی ایران است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی و سرمایه های اجتماعی کشور ایران محسوب می شود و این سرمایه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

فرهنگ ایثار و شهادت، از مهمترین مولفه های فرهنگی و سرمایه های اجتماعی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمودپاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گردهمایی معتمدین معین استان فارس در شیراز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی و سرمایه های اجتماعی کشور ایران محسوب می شود و این سرمایه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است آنچنان که بر مولفه های دیگری چون عزت و اقتدارملی نیز تاثیرگذار است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر حفظ این سرمایه های اجتماعی بسیار تاکیدداشته اند.

پاکدل با اشاره به نقش معتمدین معین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: معتمدین معین حلقه اتصال و پل ارتباطی میان ایثارگران، تشکل ها و بنیاد هستند و به دلیل آشنایی با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، از اهمیت بسیاری در این زمینه برخوردارند.

وی افزود: معتمدین معین می بایست علاوه بر شناسایی نیازهای واقعی ایثارگران و انتقال آن به مسئولین ، درخصوص معرفی شایستگی ها و توانمندی های آن عزیزان نیز به آحاد جامعه نیز تلاش کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه به صدور کارت شناسایی ایثارگران نیز اشاره و عنوان کرد: تاکنون 350 هزار کارت ایثارگری ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کشور صادرشده است و برای نخستین بار برای جانبازان زیر 25درصد و همسران و فرزندان جانبازان 70درصد نیز کارت شناسایی ایثارگری صادر می شود.

محمودپاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

مدیرکل مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده معتمدین معین در یاری رسانی و پیگیری امور ایثارگران، بیان کرد: معتمدین معین افرادی هستند که بدون هیچ چشمداشت و توقع، به خادمین شهدا را در خدمات رسانی به ایثارگران یاری می کنند.

حجت الاسلام حسن هنرمند گفت: درحال حاضر جمعیت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کشور به حدود سه و نیم میلیون نفر می رسد که بیش از 16 هزارنفر از این افراد را معتمدین معین شامل می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم بیان کرد: شهدا با اقتدا به مولا و سرورشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی گام برداشتند و در این راه از جان و مال خود نیز گذشتند تا به درجه تقرب به سوی خداوند دست یابند.

رجبعلی راهی بیان کرد: شهدا و ایثارگران با گذشت و ایثار، درس بزرگی به ما دادند و اقتدار و سربلندی کشور عزیز ایران نیز امروز مدیون ایثارگری آن بزرگواران است.

وی افزود: اکنون تکریم ایثارگران و پیگیری مسائل و مشکلات آن بزرگواران یکی از وظایف اساسی بنیادشهید و امور ایثارگران محسوب می شود و معتمدین معین در این زمینه به عنوان بازوی توانمند بنیاد اقدام می کنند.

حجت الاسلام محمدجواد محمدی پور، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم عنوان کرد: درحال حاضر بیش از 900 معتمدمعین که خودشان نیز از افراد جامعه هدف بنیاد هستند، خادمین شهدا را در زمینه خدمت رسانی به خانواده های معزز شاهد و ایثارگر کمک می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه