English

انعقاد تفاهم دادسرا و استاندارد کرمانشاه برای حمایت از سلامت و ایمنی

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه در جمع مدیریت و کارکنان اداره استاندارد کرمانشاه گفت: این نشست زمینه‌ای باشد برای همکاری و همدلی بیشتر که بتوانیم شعار "سلامت و ایمنی" را به منصه ظهور برسانیم.

انعقاد تفاهم دادسرا و استاندارد کرمانشاه برای حمایت از سلامت و ایمنی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان کرمانشاه با اعلام خبر انعقاد تفاهم دستگاه قضا و استاندارد کرمانشاه برای حمایت از سلامت و ایمنی، ابراز داشت: تکلیف دستگاه قضایی این است که تهدیدات مربوط به‌سلامت، امنیت و بهداشت مردم را شناسایی کرده و از بین ببرد و اگر نشد با آن مبارزه کیفری کند این هدفی است که در ساختار سازمانی مجموعه استاندارد هم تعریف‌شده است. بنابراین هر چه قدر تعامل میان دستگاه قضایی و اداره استاندارد نزدیک‌تر باشد تحقق این اهداف راحت‌تر است و می‌توان در سایه این تعامل سلامت و ایمنی مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه کرد

محمدحسین صادقی اظهار داشت: مبتنی بر رویکرد استاندارد، هدف مجموعه از کنترل کیفیت و استانداردسازی این است که سلامت مردم آسیب نبیند که مشترکا مطالبه گری دستگاه قضایی نیز در تحقق همین مطلب است بنابراین همراهی و هماهنگی دو مجموعه جهت رسیدن به این هدف ضروری به نظر می‌رسد.

دادستان تصریح کرد: اولویت‌های مدنظر اداره استاندارد برای دستگاه قضایی نیز حائز اهمیت است؛ ایمنی محصولات، سودجویی دست‌اندرکاران عرصه بازار، تخفیف دادن در استانداردها، ارزان‌سازی کردن و صرفه‌جویی کردن غیراستاندارد تهدیداتی هستند که سلامت و حتی جان مردم را به خطر می‌اندازند، موضوعاتی است که دستگاه قضا به جد پیگیر آن‌هاست.

مدعی‌العموم گفت: اداره استاندارد جهت برخورد با خاطیان از ابزارهای خوبی برخوردار است که ضمانت اجرایی دارد اما چنانچه در رابطه با موضوعی احساس شد که این ابزارها یا ضمانت اجرایی آن برای پیشگیری از آسیب، کنترل و یا مقابله جوابگو نیست دستگاه قضایی این آمادگی را دارد از باب تکلیف در کنار اداره استاندارد بوده و در صورت لزوم اعمال هشدار و تذکر کند.

دادستان با اشاره به‌ضرورت توجه به استاندارد محصولات تولیدی در کرمانشاه اذعان کرد: به نظر می‌رسد که باید بر روی برندهای غذایی تولید کرمانشاه بیشتر زوم شود که اعتبار و جایگاه این برندها حفظ و دست زیاده خواهان و سودجویان را قطع گردد.

صادقی همچنین بر لزوم ورود جدی‌تر استاندارد به بحث استانداردسازی بوفه مدارس تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود با نظارت از اقلامی که در بوفه مدارس عرضه می‌شود سلامت کودکان و دانش آموزان را بیمه کنید هرچند خود آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت در این رابطه اهتمام دارند اما تعدد بازوهای نظارتی البته با رعایت سیکل زمانی معقول می‌تواند اهمیت موضوع را بازگو کرده و در استانداردسازی بوفه‌ها مؤثر باشد.

وی بر اهمیت به‌روز کردن درجه کیفیت استاندارد تأکید و تصریح کرد: اگر درجه حساسیت را یکسان ببینیم ما را دچار رکود می‌کند بنابراین اگر قرار باشد با مدل‌های جهانی همگام باشیم استانداردهای ما در سال 97 باید با استانداردهای سال گذشته متفاوت باشد چون ذائقه و سلیقه مردم تغییر می‌کند.

در این نشست همچنین بر ضرورت آموزش ضابطین عام و خاص دستگاه قضا و استاندارد کرمانشاه در حوزه نظارت و کنترل کیفیت تأکید شد و مقرر گردید در مقاطع مشخصی از سال آموزش‌های این گروه مطابق با استاندارد به‌روز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی