English

برگزاری سومین جشنواره داستان کوتاه مکران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران در سیریک خبر داد.

برگزاری سومین جشنواره داستان کوتاه مکران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «سعید موحدی» در جلسه هماهنگی سومین جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران گفت: اهمیت دادن به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و برگزاری جشنواره‌ها و برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها زمینه جریان سازی رویدادهای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند و نقش بسزایی در جلوگیری از معضلات فرهنگی دارد.

وی افزود: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری جهت توسعه سواحل مکران، باید این توسعه همه‌جانبه و در همه زمینه‌ها باشد به‌ویژه مسائل فرهنگی و توسعه بخش فرهنگ و هنر نباید نادیده گرفته شود و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی همانند جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران تلاشی در همین راستا است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: شهرستان سیریک با برگزاری جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران توانست نظر مسئولان کشوری و استانی برای ادامه برگزاری این رویداد را جلب نماید و این برنامه فرهنگی در تقویم اجرایی فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام سیریک ثبت‌شده و باید این برند فرهنگی حفظ شود چراکه فرصت بسیار خوبی برای احیا و توسعه درزمینه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی ایجادشده است که باید از این ظرفیت فرهنگی و هنری به نحوی شایسته بهره‌وری کرد.

در ادامه فرماندار شهرستان سیریک نیز عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ازجمله نویسندگی از محوری‌ترین برنامه‌های این مجموعه و این رویداد فرهنگی و هنری در شهرستان است که در حال حاضر در این زمینه بسترهای مناسبی فراهم‌شده و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام‌یافته از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر نهایت بهره را برده و برای رشد این عرصه در شهرستان گام‌های مؤثر برداشته شود.

«عبدالله پرتابیان» اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار تجارت و رونق اقتصادی است و بر همین اساس جشنواره منطقه‌ای  داستان کوتاه مکران برند فرهنگی شهرستان سیریک است که میزبانی  خوب از این جشنواره می‌تواند انتقال‌دهنده فرهنگ، آداب‌ورسوم بالای مردم نجیب، متدین و دریادل  باشد.

وی افزود: تمام سعی و تلاش ما و دیگر دستگاه‌هایی اجرایی  و مردم بر این است تا میزبان خوبی در برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران را فراهم  آوریم  و میزبان بهتری از سال‌های گذشته برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره باشیم.

فرماندار سیریک با اشاره به استعدادهای مختلف فرهنگی و هنری در این شهرستان و کمبود زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، خواستار توسعه امکانات و زیرساخت‌ها در این شهرستان شد.

همچنین «مصطفی کریمی‌زاده» رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک به اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: پاسداشت فرهنگ و ادب فارسی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه ازجمله ثمرات برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ادبی است.

وی افزود: این رویداد فرهنگی از سال 1395 تحت عنوان جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران باهدف شناسایی و هدایت استعدادهای داستان‌نویسی، گسترش فرهنگ داستان‌نویسی و گسترش فرهنگ مطالعه داستان برگزار شد  و امیدواریم برای سومین بار این جشنواره باکیفیت بهتری برگزار شود که محقق شدن این امر  نیاز به هم‌افزایی و تعامل بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی و مردم دارد.

به گزارش موج، جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران برای نخستین بار در آذرماه سال 1395 و دومین بار در آذرماه سال 1396 با حضور نویسندگانی از استان‌های: هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس به مدت دو روزبه میزبانی شهرستان سیریک برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه