English

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اعلام کرد :

دولت تحت هیچ شرایطی نباید جلوی صادرات را بگیرد

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت : دولت باید به توسعه صادرات بخش خصوصی کمک کند و در این میان تحت هیچ شرایطی جلوی صادرات را نگیرد چرا که تبعات این اقدام هم به بخش خصوصی و اشتغال و هم به اقتصاد کشور آسیب می رساند .

دولت تحت هیچ شرایطی نباید جلوی صادرات را بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، علی محمد چوپانی با تأکید بر اینکه خدمات مستشاری اتاق بازرگانی به دولت می‌تواند رویداد مثبتی را در اقتصاد کشور رقم بزند مشروط به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ، دولت سخنان اتاق بازرگانی را بخواند ، بشنود و ببیند.

 علی محمد چوپانی با تاکید بر اینکه خدمات مستشاری اتاق بازرگانی به دولت می تواند از بروز مشکلات و گره های اقتصادی جلوگیری کنند افزود : در شرایط فعلی هم به دلیل تحریم‌ها وهم به واسطه تنش های ارزی باید دولت به توسعه صادرات غیر نفتی توسط بخش خصوصی کمک کند مقدمات مورد نیاز آن را فراهم سازد.

 چوپانی تاکید کرد : برای توسعه صادرات غیرنفتی از یک سو نیاز است که قوانین و قواعد این حوزه تسهیلگر و پیش بینی پذیر باشد و از سیاست‌های سینوسی جلوگیری شود و از سوی دیگر باید برای ایجاد و حفظ بازارهای صادراتی پایدار همت شود نه اینکه هر روز بخشنامه‌ای برای محدودسازی صادرات ابلاغ شود و به حضور مقطعی صادر کننده ایرانی در بازارهای جهانی دامن بزنند.

 رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات استان گلستان شرایط تامین نیاز بازارهای هدف را دارد گفت : خواهش فعالان بخش خصوصی این استان از دولت این است که تحت هیچ شرایطی جلوی صادرات را نگیرد چراکه این تصمیمات حتی اگر مقطعی باشد آسیب جبران ناپذیری به فعالان اقتصادی ، اشتغال و اقتصاد کشور خواهد زد.

 چوپانی همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به دولت مبنی بر توجه به نظرات دانشگاهیان و همچنین تاکیدی که همواره از سوی ایشان بر نقش سازنده جوانان و دانشجویان وجود داشته تصریح کرد : ما به عنوان بخش خصوصی اقتصاد باید زمینه را برای ورود جوانان نخبه و دانشگاهی در اقتصاد کشور فراهم کنیم اما دانشگاه‌ها نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند بلکه باید پلی برای وصل کردن علم به عمل باشند.

 او با بیان اینکه اساتید دانشگاه نباید نگاه مأیوس کننده را به دانشجویان انتقال دهند گفت : اتاق بازرگانی گرگان به عنوان نماینده بخش خصوصی این استان آمادگی همکاری با مراکز آموزشی ، دانشگاه ها را دارد و از این همکاری هااستقبال می کند.

 رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در ادامه با بیان اینکه دولت باید اختلافات مالی خود را با ترکمنستان رفع کند افزود : اختلاف حساب دولت با ترکمنستان موجب شد حضور صادرکنندگان ما در بازار این کشور تضعیف شود.

 چوپانی ادامه داد : با وجود اینکه کشورهای همجوار ایران بازار خوبی برای صادرات کالا به شمار می رود اما متاسفانه از ناپایداری صادرات گلایه دارند چراکه باعث ورود شوک به بازار آنها می شود و اگر ما به آن توجه نکنیم دیریازوداین کشورهاشرکای دیگری به غیر از ما برای همکاری انتخاب می‌کنند.

 او همچنین با انتقاد از کم لطفی برخی مسئولان در حوزه راه آهن اظهار کرد : تاخیر در توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی مشکلات زیادی درحوزه صادرات واردات ایجاد کرده در حالیکه قزاقستان و ترکمنستان در راه آهن اقدامات خود را انجام دادند و منتظر اتصال به خط آهن جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه