English

دبیر کل اتاق تعاون ایران:

باید از ظرفیت‌های اتاق تعاون جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد

دبیر کل اتاق تعاون ایران گفت: باید از ظرفیت‌های اتاق تعاون جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

باید از ظرفیت‌های اتاق تعاون جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد

به گزاش خبرگزاری موج از اصفهان، عظیمی در افتتاحیه چهارهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان و عمران کیش در خصوص جذب سرمایه‌گذاران ‌و جلوگیری از التهابات بازار داخلی گفت: سرمایه‌گذاران چشم‌های تیزی چون عقاب و پاهای تیزتری چون آهو دارند که هیچ گاه جهت بسترسازی یک جامعه و آماده شدن آن متوقف نخواهند شد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری زمانی در کشور محقق خواهد شد که چراغ‌های سبز و مطمئنی برای سرمایه‌گذاران داخلی وجود داشته باشد‌ اگر برای سرمایه‌گذاران داخلی مدام این چراغ سبز یا قرمز شود به هیچ‌وجه او سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

عظیمی بیان داشت: می‌بایست فرهنگ قانون را خوب اجرا کنیم. حتی در بحث وضع قانون هم صرفه‌جویی نماییم  چرا که  اصلا مشکل در قانون‌گذاری  نیست،  به اندازه کافی قوانین زیبا داریم اما آنچه نازیباست در اجراست که کشور ما را در ردیف کشورهای ناامن اقتصادی قرار می‌دهد .

وی افزود:دو بال اقتصاد متاسفانه الان خوب نمی‌زند یکی صادرات و یکی سرمایه‌گذار خارجی.از حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی که در طی چند سال گذشته قرارداد آن بسته شد کمتر از ۲۰ درصد آن محقق شد چون ما ناکارآمدی در جذب سرمایه  داریم.

عضو هیات رییسه و دبیر کل  اتاق تعاون ایران بزرگترین چالش پیش رو جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی را عدم مشارکت دادن مردم در برنامه‌های فرهنگی اقتصادی دانست و گفت:در صدر بحث اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری فرمودند( که مردم را درگیر کنید) چرا که  هر کجا و ظیفه ای بر عهده  مردم گذاشته  شد آنها به نحو احسن کار خود را به انجام رساندند، مانند زمان دفاع مقدس و دفاع از  انقلاب اسلامی.

عظیمی تصریح کرد:متاسفانه گاه نگاه دولتی، هیچ اعتقادی به مردم اقتصادی ندارد، وقتی ما به مردم اقتصادی فکر نمی‌کنیم اقتصاد مردمی هم راه نمی‌افتد.فرهنگ حاکم دولتی در اقتصاد در مقابل اقتصاد مقاومتی مقاومت ویژه‌ای دارد و این اقتصاد مقاومتی را متوقف میسازد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم با شعار نمی‌شود کار کرد، می‌بایست از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

دبیر کل  اتاق تعاون ایران  گفت:اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، اقتصاد مداومتی است. نیمی از شاخص‌های مقاومت در قبال متغیرهای خارج از اراده یک ملت بایستی در پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی دیده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه