English

بارج ۵ هزار تنی در بندر لنگه به گل نشست/مالک عراقی پاسخ‌گوی تلفن نیست

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: ظهر پنجشنبه یک فروند بارج و یدک‌کش پس از رها شدن لنگر به ساحل نزدیک شدند که طی عملیاتی یدک کش نجات و در بندر پهلو داده شد.

بارج 5 هزار تنی در بندر لنگه به گل نشست/مالک عراقی پاسخ‌گوی تلفن نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  در پی طوفان شدیدی که از صبح دهم آبان ماه آغازشده بود یک فروند بارج 5 هزار تنی بانام «الازهر 2» در ساعات بعدازظهر در ساحل بندرلنگه به گل نشست.

«قاسم عسکری نسب» مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و وزش بادهای شمال شرقی که از روز پنجشنبه وارد تنگه هرمز شده و جنوب خلیج‌فارس را در برگرفته است، گفت: این اداره با تشکیل جلسه مدیریت بحران در روز چهارشنبه به‌تمامی تعاونی‌ها و شرکت‌های کشتیرانی فعال در بندر اطلاع‌رسانی نمود.

وی با اشاره به اینکه برج کنترل بندر  از طریق VHF و  ناوتکس گزارش‌های هواشناسی را به اطلاع شناورهای مستقر در لنگرگاه می‌رساند، ادامه داد: ازاین‌رو از ورود کالاهای فاسدشدنی خودداری و مجوز خروج شناورها را در ساعاتی که وزش باد شدید می‌گردد لغو شود.

عسکری نسب پنجشنبه در خصوص حادثه‌ی به گل نشستن بارج 5 هزار تنی، گفت: ظهر پنجشنبه یک فروند بارج  و یدک‌کش پس از رها شدن لنگر و نزدیک شدن به ساحل  درخواست کمک نمودند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ادامه داد: تیم عملیاتی بندر با چهار فروند یدک‌کش و همیار ناجی  وارد عمل شدند و یدک‌کش را نجات و در بندر پهلو دادند؛ اما به علت پاره شدن طناب واسط بین بارج و یدک‌کش و به گل  نشستن بارج، امکان شناورسازی بارج  وجود نداشت.

وی خاطرنشان ساخت: پس از نجات  یدک‌کش متوجه شدیم شناور مذکور متعلق به مالک عراقی است که پس از لنگراندازی در لنگرگاه تمامی خدمه شناور به‌جز دو نفر نگهبان از یدک‌کش پیاده شده‌اند.

عسکری نسب با اشاره به اینکه متأسفانه مالک پاسخگوی تلفن همکاران دریایی بندر نیست، گفت: بارج به‌گل‌نشسته با مساعد شدن دریا و در شرایط مد کامل امکان شناورسازی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه