English

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور:

۳۴ درصد پروتئین مصرفی کشور مرغ است/ هزینه تمام‌شده مرغ بیش از قیمت عرضه آن است

برومند چهار آیین در خصوص مهم‌ترین مشکلات مرغداران کشور گفت: تفاوت قیمت زیادی بین هزینه تمام‌شده و قیمتی که مرغ عرضه می‌شود وجود دارد و این معضل باعث ضرر مرغداران و تعطیلی آن‌ها شده است.

34 درصد پروتئین مصرفی کشور مرغ است/ هزینه تمام‌شده مرغ بیش از قیمت عرضه آن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ظرفیت تولید مرغ در کشور را یک و نیم برابر نیاز داخلی عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر تعداد کشتارگاه‌های طیور و مرغ کشور 280 واحد است که به دلیل مشکلات تنها 240 مورد آن‌ها فعال است.

وی بابیان این مطلب که طی 4 سال گذشته 5200 مرغداری تعطیل‌شده است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از 14 هزار و 700 مرغداری در سطح کشور مشغول به فعالیت‌اند که ظرفیت تولید آن‌ها 350 میلیون قطعه در هر دوره است و درمجموع میزان تولید مرغ کشور به حدود دو میلیون و 100 هزار تن می‌رسد که 200 هزار تن مازاد بر نیاز برآورد شده است.

برومند چهار آیین ارزش ریالی مرغ تولیدی کشور را نیز سالانه حدود 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این صنعت بر اساس نرخ کنونی دلار بیش از 100 هزار میلیارد تومان است و به‌طورکلی ایران ازنظر تولید مرغ رتبه هفتم جهان و رتبه اول خاورمیانه را دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی سرانه مصرف مرغ در ایران 25 کیلوگرم رو به بالا عنوان کرد و گفت: امسال در کل کشور 155 میلیون قطعه جوجه در حال پرورش است و با این میزان تولید برای تأمین مرغ تا پایان آذرماه هیچ مشکلی نداریم.

چهار آیین از تعطیلی 5200 مرغداری کشور به دلیل همین مشکلات طی سال‌های 90 تا 94 خبر داد و عنوان کرد: مرغداران در حال حاضر با هزینه‌های زیادی مواجه‌اند و فقط بدهی معوق آن‌ها به 420 میلیارد تومان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه