English

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

روش‌های جدید علمی جایگزین کشت سنتی شود/برخورد با زدوبندها در دستگاه‌های گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کشت سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و روش‌های جدید علمی باید جایگزین شود.

روش‌های جدید علمی جایگزین کشت سنتی شود/برخورد با زدوبندها در دستگاه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر برخورد با زدوبندهای غیر متعارف در دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: زیربنای تمام فعالیت‌ها باید بر انسان‌محوری باشد ضمن اینکه به معنویت و شخصیت افراد توجه شود.

وی ادامه داد: انسان‌محوری در امور به معنای بی‌توجهی به تخلف‌ها نیست و تمام مسؤولان باید از خود مواظبتی داشته باشند.

قبول مسؤولیت‌ها باید در راستای ارائه خدمت به مردم باشد

امام جمعه رشت با بیان اینکه قبول مسؤولیت‌ها باید در راستای ارائه خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: خودنظارتی از جمله مواردی است که مسؤولان باید نسبت به خود و زیرمجموعه مدیریتی داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه بر مدیریت آب در بخش کشاورزی گیلان تأکید کرد و افزود: آب‌بندان‌ها در مناطق مختلف استان وجود دارند و حفظ و احیای آنها نیازمند لایروبی است.

وی با اشاره به اینکه سدهای لاستیکی در مدیریت آب کشاورزی تاثیرگذار است، بیان کرد: احداث سدهای لاستیکی از برنامه‌های مسؤولان مربوطه در نقاط مختلف گیلان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کشت محصولات کشاورزی به روش سنتی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: کشت سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و روش‌های جدید علمی باید جایگزین شود.

جهادکشاورزی را نبض حیاتی استراتژیک جامعه

آیت‌الله فلاحتی، جهادکشاورزی را نبض حیاتی استراتژیک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی نیازمند توجه عمیق است.

وی، تغییر کاربری را از معضلات بخش کشاورزی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: یک‌سوم از اراضی شالیزاری استان در حال تبدیل شدن به محصولات باغی است.

امام جمعه رشت با تأکید بر توجه به فرآوری و نشان‌سازی محصولات کشاورزی گیلان، اظهار کرد: به کیفیت تولید محصولات کشاورزی در استان توجه می‌شود بنابراین برندسازی برنج، زیتون، بادام‌زمینی، چای و … در پیشرفت کشاورزی گیلان تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی، مهاجرت روستائیان به شهرها را از جمله معضلات برشمرد و افزود: ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی خانگی در روستاها می‌تواند موجب ماندگاری روستائیان در روستاها شود ضمن اینکه روحیه نشاط را در روستائیان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ترویج کشت‌های دوم و جایگزین در ارتقای درآمد روستائیان موثر است، تصریح کرد: مسؤولان با شناسایی بسترهای موجود می‌توانند بهره‌‌برداری بسیاری از بخش کشاورزی گیلان داشته باشند.

تولید ۳۵ درصد گوشت مرغ پایتخت در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در دیدار مذکور بر تقویت بخش‌های مختلف کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: ذخیره‌سازی خوراک دام و طیور از اولویت‌های جهاد کشاورزی گیلان است.

علی درجانی از تولید روزانه ۳۵ درصد گوشت مرغ مصرفی تهران در گیلان خبر داد و افزود: روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ از گیلان روانه بازار پایتخت می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مؤلفه اصلی اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: جایگاه گیلان در بخش کشاورزی ویژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تامین کود مورد نیاز چایکاران و برنجکاران را از برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: سالانه ۸۰ هزار تن کود برای بخش کشاورزی استان نیاز داریم.

درجانی با بیان اینکه خود را ملزم به صیانت از اراضی کشاورزی و حقوق کشاورزان گیلان می‌دانیم، تصریح کرد: سال‌های گذشته به دلیل وجود خشکسالی در استان‌های دیگر، ورودی مهاجران به گیلان در حال افزایش است.

وی، امنیت غذایی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی عنوان کرد و متذکر شد: تجهیز اراضی شالیزاری و زیرساخت‌های بخش کشاورزی گیلان نیازمند برنامه‌ریزی علمی و مدون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور آب‌محور است، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی به منظور احیا و استفاده بهینه از آب‌بندان‌ها در استان انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی