English

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

چند نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت در کشور شده است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: چند نرخی بودن ارز باعث شده تا رانت درکشور به وجود آید و عده ای از شرایط فعلی سوءاستفاده و خسارت هایی را به اقتصاد کشور وارد کنند.

چند نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت در کشور شده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مصطفی رناسی بر ضرورت تک نرخی شدن ارز تاکید کرد و گفت: چند نرخی بودن ارز باعث شده تا رانت های به وجود آید و عده ای از شرایط فعلی سوءاستفاده و خسارت هایی را به اقتصاد کشور وارد کنند.

وی با تاکید بر اختصاص ارز دولتی تنها برای تامین کالاهای اساسی گفت: جراحی ساختارهای معیوب اقتصاد کشور اولویت اصلی برای حل مشکلات است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت:حمایت از صادرکنندگان نیازمند ثبات در برنامه ریزی و تک نرخی شدن ارز است.

وی ادامه داد: در 6ماه گذشته مشکلات حوزه صادرات برای فعالان اقتصادی به اوج رسیده و ثبات اقتصادی برای بخش خصوصی ضروری است.

مصطفی رناسی نوسانات ارزی را یکی از مشکلات بخش صادرات عنوان کرد و افزود: پیمان سپاری های ارزی و بوروکراسی اداری بر حجم مشکلات افزوده است.

وی صدور بخش نامه های متعدد را هم یکی دیگر از چالش های صادرات دانست و گفت: برنامه ریزی های نادرست،سیاست گذاری های اشتباه و ثبات نداشتن قوانین عواملی است که فعالان اقتصادی را سردرگم کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت تک نرخی شدن ارز تاکید کرد و افزود: چند نرخی بودن ارز باعث شده تا رانت های به وجود آید و عده ای از شرایط فعلی سوءاستفاده و خسارت هایی را به اقتصاد کشور وارد کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه