English

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب:

واگذاری اراضی ابزار موثری برای کاهش انگیزه های مهاجرت است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب گفت: واگذاری اراضی یکی از ابزارهای موثر برای کاهش انگیزه های مهاجرت است.

واگذاری اراضی ابزار موثری برای کاهش انگیزه های مهاجرت است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، میزان، مدیر بنیاد مسکن داراب در دیدار با صفر پور رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان پیرامون واگذاری اراضی واقع در محدوده شهرک ثارالله گفت: واگذاری اراضی یکی از ابزارهای موثر برای کاهش انگیزه های مهاجرت است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب افزود: کارشناسان بارها تاکید کرده اند که توسعه روستایی با مسائل و چالش های متعددی مواجه است؛ زیرا که راهبردهای ارائه شده در زمینه توسعه روستایی باید بتواند به توسعه همه جانبه در روستا بیانجامد.

میزان با بیان اینکه مسائلی همچون فقر، اشتغال، بهداشت، امنیت غذایی و پایداری محیط زیست از جمله مسایلی است که در روستاها باید هم راستا با عمران و توسعه روستایی دنبال شود تصریح کرد: این مسئله باعث شده است که در سال های اخیر بار دیگر توسعه روستایی مورد توجه قرار گیرد، به ویژه در شرایطی که روستاییان به دلایل بسیاری تن به مهاجرت می دهند و روستا مهمترین سرمایه خود، یعنی سکنه را از دست می دهد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب خاطرنشان کرد: از جمله ابزارهایی که می تواند شتاب مهاجرت های نا خواسته را کم کند، اعطای زمین به زوج های جوان و متقاضیان سکونت در روستاها برای افزایش ماندگاری آنان و جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه است.

میزان افزود: اداره راه و شهرسازی می تواند با تسهیل گری در واگذاری زمین به بنیاد مسکن زمینه مطالعات بیشتر بر روی این اراضی و شتاب در واگذاری آن به متقاضیان را فراهم کند، شهرک ثارالله در این شهرستان نیز از جمله مناطقی است که این رویکرد در آن جاری است.

وی همچنین از تملک اراضی ملی در روستاها در راستای توسعه مسکونی روستایی به میزان ۵۰ هکتار صدور اسناد تملکی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان داراب به متراژ ۱۹۱ هکتار و صدور بیمه نامه به تعداد ۱۷۳ فقره برای واحدهای مسکونی این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه بازنگری طرحهای هادی در ۱۰ روستای شهرستان داراب با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و دویست و شانزده میلیون ریال پیگیری شده است. مهندس صفر پور رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان نیز در این نشست پیشنهاداتی برای تسهیل گری در روند واگذاری اراضی ارائه داد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه