English

معاون استاندار کرمانشاه:

بعضی از کالاها با جان و مال مردم در ارتباط هستند/ نقش استاندارد جایگاه ارشادی دارد

مهرداد سالاری در همایش هفته ملی استاندارد بیان داشت: اگرچه در بازار رقابتی قیمت یکی از شاخص‌های مصرف کالاست، بعضی از کالاها که نظام حکومتی و مردم برایشان ارزش قائل‌اند باجان و مال مردم در ارتباط هستند.

بعضی از کالاها با جان و مال مردم در ارتباط هستند/ نقش استاندارد جایگاه ارشادی دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تأکید بر این مهم که خرید کالای غیراستاندارد به معنای دور ریختن پول است، ابراز داشت: استاندارد در ساخت‌وساز اهمیت ویژه‌ای دارد و ما معتقدیم که کالای غیراستاندارد خریدن یعنی پول خود را دور ریختن، ساختمان، جاده و هر مکانی تخریب می‌شود، دور ریخته می‌شود.

وی با اشاره به زلزله آبان ماه کرمانشاه افزود: این زلزله ۵ هزار میلیارد خسارت به استان وارد کرد که این رقم با احتساب وام‌ها و منابع دولت این رقم به گمان من به ۱۰ هزار میلیارد رسیده است که البته کارشناسی می‌خواهد. در دنیا بیمه‌ها مسئول این خسارت‌ها هستند اما آن‌ها می‌گویند که ساختمان‌هایی را بیمه می‌کنیم که اصول فنی در ساختش رعایت شده باشد. ساختمان‌ها در ۲ بخش ساخته می‌شود بخشی مصلح و مواد ساختمانی که کنترل کیفیت آن به عهده اداره استاندارد و تولیدکنندگان است و بخش دیگر عوامل اجرایی است که باید استاندارد اجرا کنند.

سالاری گفت: به‌جای سنگین کردن بدنه دولت فرهنگ بخش خصوصی را رایج کنیم. در بازار رقابتی اصلی مردم خودشان مسئول کنترل کیفیت هستند من باید درزمینه لوازم بازی و ورزشی غیراستاندارد توجه بیشتری داشته باشم چون افرادی که برای سلامتی با این وسیله‌ها کارمی کنند آسیب می‌بینند. در بحث شهرسازی حتی خیلی از شهرهای ما هم استاندارد نیستند. ما ناخواسته استاندارد نداریم و این استاندارد را نداریم در کشور، حداقل‌ها را ما خودمان تعیین می‌کنیم و مقادیر را با آن معیارمی سنجیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در زلزله سنگ تمام گذاشتند اذعان داشت: در زلزله یکی از قابلیت‌هایی که بکار گرفته شد اداره استاندارد بود. با توجه به اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دید، مگر چند آزمایشگاه برای تعیین استاندارد کالا داریم من از تولیدکنندگان خواهش دارم حتماً مصالح باکیفیت تولید کنید چون ثمره این کار بازسازی این مکان‌های آسیب‌دیده می‌شود. حتی اگر همه‌ی شماها مصالح باکیفیت تولید کنید و یک نمونه خرابی وجود داشته باشد همان مطرح می‌شود و کار آسیب می‌بیند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان داشت: اداره استاندارد به یک آزمایشگاه سیار تبدیل‌شده است. از روزی که بحث استاندارد مطرح شد تا امروز که به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه‌شده است، هنوز ناچاریم با برخوردهای قهری با تولیدکنندگانی که حداقل مسائل کیفی را رعایت نمی‌کنند برخورد کنیم. نقش اداره کل استاندارد بیشتر نقش ارشادی و فرهنگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی