English

با رأی قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی در استان فارس:

متهم ۲۸ ساله پرونده ارزی در شیراز به ۱۵سال حبس و جزای نقدی محکوم شد

پس از برگزاری دادگاه علنی متهم 28 ساله اخلال در نظام ارزی در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های مفسدان و اخلاگران در نظام اقتصادی در استان فارس متهم جوان پرونده به 15 سال حبس و جزای نقدی معادل وجوه مکشوفه به ارزش 124 هزار دلار و محرومیت از هر گونه خدمات دولتی محکوم شد.

متهم 28 ساله پرونده ارزی در شیراز به 15سال حبس و جزای نقدی محکوم شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس چهارمین دادگاه علنی رسیدگی به پرونده های مفسدان و اخلاگران در نظام اقتصادی در استان فارس با موضوع بررسی اتهام یکی از اخلالگران نظام ارزی از طریق معاملات خارج از شبکه بانکی و صرافی های مجاز  در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلاگران در نظام اقتصادی در استان فارس برگزار شد و متهم جوان این پرونده به  15سال حبس و جزای نقدی محکوم شد.

در  این جلسه علنی دادگاه که به ریاست قاضی دکترسید محمود ساداتی، محسن رجائی نیا و علی فرهادی پور مستشاران دادگاه برگزار شد؛ کورش زارعی سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز به نمایندگی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با قرائت کیفرخواست ایمان کیوانی متهم 28 ساله پرونده به تشریح اقدامات وی در معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی و صرافی های غیر مجاز به مبلغ 124 هزار دلار و درآمد های حاصله از آن اشاره کرد و طبق کیفرخواست صادره  از دادگاه تقاضای مجازات وی مطابق ماده 30 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رأی وحدت رویه شماره 704 مورخ 24 مهر ماه 1386 را مطرح ساخت.

در ادامه این جلسه قاضی ساداتی ضمن تفهیم اتهام، متهم را به جایگاه احضار کرد و از وی خواست تا نسبت به اتهامات وارده  از خود دفاع کند.

متهم پرونده ضمن دفاع از خود در پاسخ به سؤالات رئیس و مستشاران دادگاه به تشریح نحوه اقدام و همکاری خود با صرافی ها پرداخت .

گفتنی است در بخشی از تحقیقات پرونده به گردش مالی بیش از 2 هزار و 896میلیارد و 470 میلیون و 213 هزار و 568  ریالی متهم در 3 سال اخیر در نتیجه واسطه گری متهم پرونده مطابق تحقیقات ضابطین و استعلامات اخذ شده اشاره شده است .

در ادامه جلسه علنی دادگاه دفاعیات وکیل مدافع متهم استماع و در پایان ریاست دادگاه پس از اخذ آخرین دفاعیات متهم ضمن بزهکار شناختن وی متهم 28 ساله پرونده را به 15 سال حبس و جزای نقدی معادل وجوه مکشوفه به ارزش 124 هزار دلار و محرومیت از هر گونه خدمات دولتی محکوم کرد.

در ذیل رای صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی و ارزی استان فارس با استاد به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور بر تعقیب قضائی مدیر یا مدیران، بازرسین و به طور کلی مسئول و یا مسئولین که به سبب سهل انگاری در حوزه بانکی و عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره اقدام فوری و موثر در جهت جلوگیری از وقوع جرم انجام نداده اند؛ به اتهام معاونت در جرم مذکور تأکید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه