English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد:

فروش بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استقبال مردم از هشتمین نمایشگاه کتاب استانی را قابل توجه دانست و گفت: در طول 6 روز برگزاری نمایشگاه، یک میلیارد و 570 میلیون تومان کتاب به فروش رفت.

فروش بالغ بر 1/5 میلیارد تومان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ جلال قلعه شاخانی از فروش بالغ بر 1/5 میلیارد تومان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان خبرداد.

وی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: در هشتمین نمایشگاه کتاب کردستان که از 18 تا 23 مهر در محل دایمی نمایشگاه های استان در سنندج برپا شد، 85 هزار عنوان کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

قلعه شاخانی استقبال مردم از هشتمین نمایشگاه کتاب استانی را قابل توجه دانست و گفت: در طول 6 روز برگزاری نمایشگاه، یک میلیارد و 570 میلیون تومان کتاب توسط مردم فرهنگ دوست و کتابخوان استان خریداری و در سبد خانوارهای کردستان قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: این میزان خرید شامل بن کارت خرید، تراکنش کارتخوان های نصب شده در غرفه ها و پول های نقد مردم است.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب از جمله اقدامات مهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و امکان دسترسی آسان به کتاب است، اضافه کرد: میزان بازدید و استقبال مردم‌ استان‌ از نمایشگاه‌ کتاب به گونه ای بود که در بعضی از روزها ساعت بازدید آن تمدید شد.

قلعه شاخانی، استقبال از نمایشگاه کتاب را نشان دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت رویدادهای فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: این دوره از نمایشگاه کتاب استانی با شرکت 364 ناشر و نمایندگی داخلی، 52 ناشر و نمایندگی لاتین و  8 ناشر اقلیم برپا شد.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان با بیان اینکه این مایشگاه در 230 غرفه در دسترس علاقه مندان به کتاب بود، خاطر نشان کرد: در هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کردستان 73 هزار و 500 عنوان کتاب از ناشران داخلی و هشت هزار و 400 عنوان کتاب از ناشران بین الملل و 2 هزار 800 عنوان کتاب از اقلیم کردستان عراق به دوستداران یار مهربان عرضه شد.

قلعه شاخانی، آسیب شناسی تواریخ کردی، اسناد و نسخ خطی کردستان، ادبیات کردی نقد و ترجمه، زبان کوردی و گویش ها، بازار نشر کتاب و مطبوعات و ادبیات کودک و نوجوان را از جمله نشست های تخصصی هشتمین نمایشگاه کتاب استانی برشمرد که با حضور هیئت علمی نمایشگاه و صاحب نظران و اصحاب فرهنگ و هنر و اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: پانل اهل بیت (ع) در شعر شاعران کورد، ادبیات عاشورایی توسط علیرضا قزوه، ورکشاب کاریکاتور کتاب، کارگاه آموش تصویرسازی، عصر شعر، رونمایی از 9 عنوان کتاب، رونمایی از پوستر دومین جایزه کتاب سال و سومین جشنواره ادبی پرژه از مهمترین برنامه های برگزار شده بخش جنبی هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کردستان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی