English

استاندار فارس در دیدار با دو نویسنده، حافظ پژوه و شاعر استان:

شخصیت های فرهنگی و هنری، بزرگترین سفیران فرهنگی کشور و استان هستند

استاندار فارس در دیدار با دو نویسنده، حافظ پژوه و شاعر استان گفت: شخصیت های فرهنگی و هنری، بزرگترین سفیران فرهنگی کشور و استان هستند.

شخصیت های فرهنگی و هنری، بزرگترین سفیران فرهنگی کشور و استان هستند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس با حضور در منزل پرفسور کاووس حسن لی نویسنده، شاعر، پژوهشگر و رئیس مرکز حافظ شناسی و منزل استاد پرویز خائفی شاعر، نویسنده و حافظ پژوه، شخصیت های فرهنگی و هنری، بزرگترین سفیران فرهنگی کشور و استان دانست و بر ضرورت تلاش بر حل مشکلات آنان تاکید کرد.

در این دیدار که محمدابراهیم فروزانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد خسروانیان مشاور استاندار و اباذر ظهرابی سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری،  تبادار را همراهی می کردند، از خدمات و تلاش های پرفسور حسن لی و استاد خائفی که بدون هیچ چشمداشتی در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر استان گام برداشته اند، تقدیر و تشکر شد.

پرفسور حسن لی نیز در این دیدار گزارشی از آثار خود و همچنین فعالیت های صورت گرفته در مرکز حافظ شناسی ارایه کرد.

وی همچنین خواستار در اختیار گذاشتن مکانی برای گسترش فعالیت های مرکز حافظ شناسی شد که استاندار فارس قول مساعد داد این موضوع را پیگیری و در صورت امکان زمینی در کنار باغ موزه مشاهیر در اختیار این مرکز قرار داده شود.

استاندار فارس در دیدار با دو نویسنده، حافظ پژوه و شاعر استان

استاد خائفی نیز در این دیدار به معرفی آثار متعدد خود پرداخت و از توجه ویژه استاندار فارس به حوزه فرهنگ و هنر تشکر کرد.

پرویز خائفی در سال 1315 در شیراز دیده به جهان گشود. وی نوه میرزا اسماعیل خائف شاعر معروف و عالم متبحر شیراز است که فلسفه ملاصدرا را تدریس می کرد و صاحب دیوان شعر نیز بود.

پرویز خائفی از سال 1329 با مطبوعات نیز همکاری داشته و آثار منظوم و مقالاتش همواره در روزنامه و مجله های کشور به چاپ رسیده است. از جمله آثار وی می توان به از لحظه تا یقین، این خاک طربناک، باز آسمان آبی است، پند سعدی، حافظ در اوج، حصار و نگاهی به غزل حافظ اشاره کرد.

کاووس حسنلی نیز پژوهشگر، شاعر و استاد دانشگاه در رشته ادبیات فارسی است که تاکنون بیش از 250 مقاله علمی و 35 عنوان کتاب توسط وی منتشر شده است.

کاووس حسنلی موفق به کسب جوایز معتبر علمی در زمینه ادبیات شده است که از جمله آن می‌توان به جایزه کتاب سعدی برای فرهنگ سعدی‌ پژوهی، جایزه کتاب سال حافظ برای راهنمای موضوعی حافظ ‌شناسی است.

وی همچنین کرسی پژوهشی حافظ را از سوی بنیاد علم ایران دریافت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه