English

ایجاد ظرفیت استفاده بهینه از فضای مجازی داخلی با بسترسازی مناسب فرهنگی

سومین و آخرین مرحله (دوره تکمیلی سطح دو) دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی روز پنجشنبه با حضور فعالان عرصه رسانه در استان برگزار شد.

ایجاد ظرفیت استفاده بهینه از فضای مجازی داخلی با بسترسازی مناسب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای گیلان عصر امروز در مراسم مذکور باتاکید بر افزایش سواد رسانه ایی اظهار کرد: برای این مهم باید کانال هایی را که مرجع و مورد اعتماد مردم است معرفی کنیم زیرا اخبار نادرست که منجر به رفتارهای ناصحیح در جامعه می شود ریشه در فضای مجازی دارد.

وی فعالیت در فضای مجازی را اولویت صدا و سیمای استان دانست و گفت: آسیب های اجتماعی جدی در استان وجود دارد که باید نه در شعار بلکه در عمل بدان پرداخته شود.

ظهیری با بیان اینکه توجه به خانواده عامل کاهش آسیب های اجتماعی است افزود: دشمن در تلاش است تا محوریت زن و مادر را در خانواده کمرنگ کند و با آزادی دروغین منجر به متلاشی شدن خانواده  و آسیب های ناشی از آن در جامعه شود.

وی فضای مجازی را عاملی موثر در کاهش و یا افزایش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت:  باید در فضای مجازی به تبلیغ رسانه های مرجع بپردازیم تا بتوانیم از شدت مشکلات این حوزه بکاهیم.

دوره تربیت+ راهنمایان +سواد فضای مجازی

حفظ حریم شخصی مهمترین دغدغه کاربران اینترنت

ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتا گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه افشای اسرار و راز زندگی و نقض حریم خصوصی بزرگ‌ترین دغدغه کاربران فضای مجازی است اظهار کرد: بعضی از کابران اینترنت با قراردادن تصویر خصوصی در فضای مجازی، هنجارها را زیر پا می‌گذارند.

وی به تأخیر فرهنگی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در جامعه اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه فناوری‌های جدید در جامعه و بین کاربران فراگیر شود باید بسترهای لازم آموزشی و فرهنگی برای استفاده صحیح و بهینه از این فناوری‌ها از طرف مجریان و متولیان مربوطه نهادینه شود.

رئیس پلیس فتای گیلان با تأکید بر دقت و مراقبت از اصل‌های ضروری زندگی در جامعه امروز، بیان کرد: دو اصل خودکنترلی و خودحفاظتی باید در فضای پر پیچ و خم مجازی توسط کاربران رعایت شود.

محمدخانی، شناخت دقیق از قابلیت‌های فضای مجازی را مهم خواند و تصریح کرد: اگر با آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی آشنا نباشیم، فرصتی برای پیشگیری از مخاطره‌های آن کسب نمی‌شود.

وی افزایش هوشیاری، ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی، جدی گرفتن نکته‌های ایمنی و اصل نسبی بودن امنیت در پیام‌رسان‌های موبایلی در جلوگیری از بروز و ظهور جرائم سایبری را مفید ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ این برنامه از ساعت: از 8:30 تا 17 سالن اجتماعات شهید یوسفی سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی