English

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد

مسمومیت ۹۳ نفر با گاز منوکسید کربن در استان اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 93 نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.

مسمومیت 93 نفر با گاز منوکسید کربن در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، غفور راستین بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 93 نفر بر اثر مسمومیت با CO راهی بیمارستان شدند و 3 نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سال 96 نیز تعداد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 242 مورد بود که 46 درصد از این موارد زنان و 44 درصد مردان بودند؛ از مجموع این مسمومیت‌ها 10 درصد مربوط به کودکان بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته 23 نفر بر اثر CO جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: از مجموع مسموم‌شدگان با گاز منوکسیدکربن 208 نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و 11 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی

راستین خاطرنشان کرد: بیشترین موارد مسمومیت با منوکسیدکربن به علت نقص در لوله بخاری، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط و استفاده از گاز پیک‌نیک در خودرو و چادر مسافرتی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حتما قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری مطمئن شوید، تاکید کرد: در صورتی‌که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شُدید به سرعت از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کنید؛ چنانچه علائم شما بهبود یافت، بی‌شک در معرض مسمومیت با CO بوده‌اید.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در پایان گفت: در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج کرده یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود؛ سپس با شماره 115 تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی