English

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اعلام کرد؛

برگزاری یکصد دوره سواد رسانه ای در ۱۶ شهرستان /برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: امسال سازمان بسیج رسانه گیلان یکصد دوره سواد رسانه ای در 16 شهرستان در 18 ناحیه برگزار خواهد کرد که طی آن افزون بر 10 هزار نفر آموزش سواد رسانه ای فرا خواهند گرفت.

برگزاری یکصد دوره سواد رسانه ای در 16 شهرستان /برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محسن جعفری در نشست خبری جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان و مسابقه ملی مناظره در جمع رسانه های گروهی استان که در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته شهید اسماعیل سیرت نیا به عنوان شهید شاخص استان از سوی بسیج رسانه معرفی شده بود و امسال این عنوان به شهید حامد کوچک زاده تعلق گرفت.

جعفری تصریح کرد: بنا داریم امسال برای شهید کوچک زاده مراسم خوب و منسجمی در داخل کشور و در کربلا در ایام اربعین برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال گروه های خبری برای پوشش مراسم عظیم پیاده روی اربعین از سوی سازمان بسیج رسانه استان اعزام می شوند، اظهار کرد: با وجود موانعی، امسال پنج تیم حرفه ای خبری را برای پوشش مراسم به کربلای معلی اعزام کرده ایم.

جعفری ادامه داد: هماهنگی های لازم در نجف و کربلا و مرزهای چذابه انجام شده و 10 موکب گیلانی در عتبات عالیات (یعنی از نجف تا کربلا) داریم.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار فاخر بعد از بازگشت از مراسم پیاده روی اربعین در استان خبر داد و گفت: برای رسانه هایی که برای پوشش خبری این مراسم اعزام می شوند، گواهی دیپلم افتخار برون مرزی صادر می شود.

دو هزار و 300 خبر تولیدی از مراسم پیاده روی اربعین در سال گذشته

جعفری با بیان اینکه سال گذشته افزون بر دو هزار و 300 خبر تولیدی از مراسم پیاده روی اربعین داشتیم، گفت: بسیج رسانه گیلان توانست این کار را انجام داده و نشان دهد که بعد از گذشت یک هزار و 400 سال مردمان همچنان دلباخته فرهنگ حسینی و عاشورایی هستند و مشکلات اقتصادی تاثیری بر اعتقادات انها نمی گذارد.

وی تصریح کرد: برای زنده نگاه داشتن یاد شهدای بزرگوار در ایام اربعین در کربلای معلی یادواره شهید را برگزار خواهیم کرد.

برگزاری یکصد دوره سواد رسانه ای در 16 شهرستان در 18 ناحیه

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: امسال سازمان بسیج رسانه گیلان یکصد دوره سواد رسانه ای در 16 شهرستان در 18 ناحیه برگزار خواهد کرد که طی آن افزون بر 10 هزار نفر آموزش سواد رسانه ای فرا خواهند گرفت که البته بخش قابل توجهی از این آموزش ها انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه امروز اوج اقتدار و عظمت اسلام را شاهد هستیم، تصریح کرد: اهتمام داریم تا قطره ای از دریا باشیم و با تبیین دستاوردهای انقلاب، مردم را امیدوار کنیم و امسال در حوزه رسانه ای در همه سطوح نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح مدارس و دانشگاه و حتی اولیای مدارس برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش خبرنگاری حرفه ای را در رشت و انزلی داشتیم، گفت: امسال آموزش خبرنگاری حرفه ای در رشت و خمام برگزار می شود.

جعفری این دوره های آموزشی را رایگان عنوان و بیان کرد: برای برگزاری این دوره های آموزشی از اساتید مجرب استفاده می شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت 90 نفر از نخبگان رسانه ای در بسیج رسانه گیلان بهره گرفته ایم، افزود: از همه طیف ها، جریان ها و جناح ها در این مجمع عالی حضور دارند که این کار هم در نوع خودش بی نظیر است.

برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان خبر داد و گفت: مقاومت و دفاع مقدس ، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید کالای ایرانی، مبارزه با آسیب های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی از محورهای این جشنواره است.

وی گفت: برای شرکت در این جشنواره، این موضوعات می تواند در قالب های عکس، موشن گرافی  خبر، گزارش، یادداشت، مصاحبه، کاریکاتور ، فیلم کوتاه، پویانمایی، نماهنگ، مقاله، فیلمنامه ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اضافه کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه به آدرس اینترنتی گیلان رسانه دات آی ار بارگذاری یا با مراجعه به محل دبیرخانه با نشانی رشت، کمربندی شهید بهشتی ، ابتدای شهرک امام خمینی، جنب سپاه قدس گیلان ، ساختمان استاندارد طبقه سوم بسیج رسانه تحویل دهند.

جعفری گفت: همچنین متقاضیان می توانند برای اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره با شماره 33142305 تماس بگیرند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را 30 آذرماه عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه