English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

کشف سرقت ۱۵ میلیاردی از منازل در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف سرقت 15 میلیاردی از منازل در اصفهان خبر داد.

کشف سرقت 15 میلیاردی از منازل در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان گفت: اعضای باندی که اقدام به سرقت 15 میلیارد ریال اموال از منازل مردم کرده بودند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت از منازل آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در این خصوص تحقیقات گسترده ای انجام و تیم زبده ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با همکاری تعدادی از کلانتری های شهر اصفهان مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته و به گشت زنی های هدفمند و ویژه در سطح شهر پرداختند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سرانجام با یک کار علمی دقیق و پیچیده فردی که در این سرقت ها دست داشت دستگیر و ضمن معرفی دو نفر دیگر از همدستان خود که یکی از آنان زن بود به 28 فقره سرقت منزل اعتراف کرد که همدستان متهم نیز در عملیات دیگر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در طول روز و قبل از ظهر اقدام به سرقت می کردند، گفت: زنی که در این پرونده دستگیر شده ابتدا زنگ در منازل را به صدا در آورده و وقتی از خالی بودن آن مطمئن می شد دو مرد دیگر از دیوار منزل وارد تراس شده وسپس اموال داخل آن شامل طلاجات ، وجه نقد ،ال سی دی ، لب تاپ و البسه زنانه و مردانه را به سرقت می بردند.

سرهنگ سلیمیان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان را 15 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد زیادی از اموال مسروقه کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هنگام ترک منازل خود حتماً نسبت به بسته بودن تمامی درها و راه های نفوذ دیگر از جمله درهای بالکن خود اطمینان حاصل کرده و در صورت امکان منازل را به دزدگیر، دوربین های مداربسته، درهای ضد سرقت و ... مجهز کرده و برروی پنجره ها نیز نرده نصب کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • قفل ضد دیلم

    اولین نکته مهم که باید به دهن بسپاریم اینه که دوربین مدار بسته فقط به کار کشف میاد، تازه اگر سارق ماسک نزده باشه، پس دوربین مدار بسته هرگز نمیتونه از ورود سارقین پیشگیری کنه.

    دومین نکته مهم اینه که درب ضد سرقت وجود خارجی نداره، چون سارقین اصلا به جنس درب کاری ندارند و حتی اگر فرض کنیم دربی داریم که سر تا سر از فولاد غیر قابل برش ساخته شده باشه، سارقین فقط قفلشو باز یا تخریب میکنند و اصلا به جنس درب کاری ندارن. پس برای پیشگیری از ورود سارقین از دربهای ورودی، باید پشت سر هم برای خودمون تکرار کنیم تا باور کنیم که وقتی کلید ساز میتونه حفاظ و دربهایی که فکر میکردیم ضد سرقت هستند و کلید، رمز یا ریموتشون گم شده با روشهای مختلف غیر تخریبی، مثل شاه کلید و هک و یا روشهای تخریبی مثل توپی زنی و دیلم زنی باز کنه، یعنی دزد هم میتونه، پس فقط قفل باید غیر قابل باز شدن یا تخریب باشه، حتی اگر یکی روی درب نصب باشه، مثل قفل ضد دیلم مرد نگهبان که هیچ کلید ساز و دزدی نمیتونه باز یا تخریبش کنه.

    و همچنین برای پیشگیری از ورود سارقین از طریق پنجره ها و بالکن، باید حفاظ ضد دیلم نصب باشه که قابل تخریب با دیلم، قیچی و جک نباشه

    اگر هم اموال و اسناد ارزشمندتون را داخل گاوصندوق نگه میدارید، حتما قفل ضد زورگیری را داخل گاوصندوق نصب کنید که بالاخره یه روزی هم اموالتون و هم زندگیتون را نجات خواهد داد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه