English

با اجرای طرح‌ترمیم شن چاله‌ها؛

دشت میناب احیا می‌شود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از احیای دشت میناب با اجرای طرح‌ترمیم شن چاله‌های رودخانه میناب خبر داد.

دشت میناب احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «شهروز شجاعی» در تشریح این خبر گفت: اجرای این طرح در درازمدت باعث‌ترمیم فرو چاله‌های دشت میناب و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود.

وی بابیان اینکه، برداشت بی‌رویه ماسه از رودخانه‌های میناب در سال‌های اخیر باعث به وجود آمدن چاله‌های بزرگ در بستر رودخانه شده است، اضافه کرد: ایجاد این چاله‌های بزرگ سبب تغییر بستر رودخانه میناب شده که علاوه بر احتمال تشدید سیلاب در مقاطع بحرانی می‌تواند منجر به پدید آمدن مشکلات زیست‌محیطی و همچنین وقوع فجایع انسانی شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: در اجرای این طرح چاه‌ها به‌وسیله تعدادی کانال به یکدیگر وصل می‌شوند که یک‌بند آبگیر نیز برای انتقال سیلاب به شن چاله‌ها تعبیه‌شده است.

شجاعی افزود: در صورت وجود سیلاب و سرازیر شدن آن، در جریان روان آب‌ها در چاله‌ها تله اندازی می‌شوند و به‌مرورزمان به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: از خطرات به وجود آمدن این فرو چاله‌ها می‌توان به ایجاد حفره‌های بزرگ و عمیق که موجب تلفات انسانی می‌شود و یا تغییر جهت و سرازیر شدن سیل به سمت روستاها و شهرهای کنار رودخانه اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه