English

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یاد روز حافظ پیامی صادر کرد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ، گفت: زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است .

بنام خدا

زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است .

هم چنین این زبان شیرین و کهن، از چنان زیبایی و ژرفایی برخورداراست که بسیاری از بزرگان نامدار را مجذوب خود ساخته و طوطیان شکر شکن ادبیات جهان را واله و شیفته خود کرده است .

بی شک زبان فارسی از چنان غنا و قابلیتی برخورداراست که در عصر حاضر نیز بتواند به عنوان زبانی مرجع و اثر گذار در ساحت های گوناگون علمی و ادبی ،نقش آفرینی کند .

از این رو پژوهش در گستره زبان و ادب فارسی باهدف تاثیر گذاری جهان امروز، می تواند بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان و دغدغه مندان این عرصه قرار گیرد .

برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ،که از قدیمی ترین انجمن های علمی درحوزه علوم انسانی به شمار می آید همزمان با یادروز شاعر سخنور و لسان الغیب ، حافظ شیرازی، گامی ارزشمند برای راهیابی به این مقصود است تا با گفت وگو، تبادل نظر و انتقال تجارب میان استادان و پژوهشگران شاهد افق هایی نو و دستاوردهای کاربردی در عرصه زبان و ادب فارسی باشیم .

با تقدیر از میزبانی شایسته دانشگاه شیراز، به تمامی دست اندرکاران و اعضای هیئت علمی این همایش مهم و مشارکت کنندگان در این رویداد علمی و فرهنگی و نیز میهمانان داخلی و خارجی آن درود می فرستم .

سید عباس صالحی

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی