English

رقابت ۱+۶ برای تصدی شهرداری رشت

شش به اضافه یک گزینه نهایی برای تصدی شهرداری رشت از سوی شورای شهر معرفی تا در صحن شورا برنامه های خود را برای ساختن شهری در خور شهروندان ارائه نمایند.

رقابت 1+6 برای تصدی شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سرانجام انتظارها به پایان رسید و پس از کش و قوس های فروان و لابی های ممتد و طولانی شش به  اضافه یک گزینه نهایی برای تصدی شهرداری رشت از سوی شورای شهر معرفی تا در صحن شورا  برنامه های خود را برای ساختن شهری در خور شهروندان ارائه نمایند.

از سوی در آخرین دقایق ماراتن انتخاب شهردار رشت نفر هفتم به شش گزینه دیگر برای تصدی شهرداری رشت اضافه شد.

فاطمه مقیمی رییس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان، یکی از کار آفرینیان و چهره های اقتصادی با درخواست ۸ عضو شورا جهت تصدی  شهرداری رشت امروز به ارائه برنامه می پردازد.

در روز نخست سه کاندید شهرداری رشت به ترتیب رضا ساغری، علی مبصر و حامد عبدالهی هر کدام برنامه های خود را ارائه دادند و افکار و اهداف خود را برای ساختن شهری که  شهرداریش قدمت یکصد ساله دارد به قضاوت گذاشتند.

رضا ساغری نخستین فردی بود که پشت تریبون شورا گرفت و در گام اول به دفاع از اقدامات شورای دوم و سوم پرداخت.

وی پیگیری مسیر توسعه طبیعی و ساماندهی رودخانه  را بهترین راهکار جهت ایجاد توسعه شهر دانست.

ساغری در ادامه با انتقاد از معماری و ساخت پیاده راه فرهنگی رشت بر لزوم بکارگیری اسناد بالادستی همچون طرح تفصیلی تاکید کرد.

نامزد تصدی شهرداری رشت چابک کردن شهرداری در حوزه نیروی انسانی، ایجاد رقابت در بین بانکها جهت همکاری با شهرداری و گشایش اعتبار ال سی را اصلی ترین موارد مد نظر خودعنوان کرد.

علی مبصر دومین  نفری بود که به ارائه برنامه خود در صحن شورا پرداخت.

تقویت درآمد شهرداری با رویکرد ایجاد مشارکت  شهروندان

وی  تقویت درآمد شهرداری با رویکرد ایجاد مشارکت  شهروندان، گردآوری اطلاعات مالکین، پرداخت غیرحضوری عوارض و بسته های تشویقی ایجاد فضای وی آی پی جهت حضور سرمایه گذارهای شاخص جزو اولویتهای خود در حوزه درآمد دانست.

مبصر روان سازی جریان ترافیک و بسط و گسترش سیستم هوشمند ترافیک، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه به معضلاتی همچون کودکان کار در حوزه فرهنگی، لزوم شفافیت در دریافتی های شهرداری و توجه ویژه به حوزهگردشگری  از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

حامد عبداللهی عضو فعلی شورای شهر رشت و با سابقه شهرداری در منطقه 5 و نامزد تصدی شهرداری کلانشهر رشت سومین و آخرین نفری بود که در نخستین روز جهت ارائه برنامه در مقابل اعضای شورا قرار گرقت.

عبداللهی اصلی ترین چالش امروز شهرداری رشت را در حوزه نیروی انسانی عنوان کرد و وجود هفت نوع قرارداد خدمتی مختلف در بین پرسنل را باعث کاهش بهره وری و عدم رضایت  دانست که باید هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

شایسته سالاری در انتصاب مدیران

عبداللهی عدم شایسته سالاری در انتصاب مدیران و اعمال سلایق در این زمینه را از دیگر مشکلات شهرداری دانست.

نامزد تصدی شهرداری رشت  پیگیری طرح هایی همچون ممیزی املاک را بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دانست.

امروز چهارشنبه(97/7/18) نیز چهار گزینه دیگر تصدی شهرداری رشت برنامه های خود را در صحن شورا اعلام خواهند کرد.

در جلسه فوق العاده صبح امروز مسعود موسوی، بهزاد نیک فهم، سینا مقدادی و فاطمه مقیمی برای ارائه برنامه های پیشنهادی خود در صحن شورای شهر رشت حضور خواهند یافت.

باید منتظر ماند و دید که پس از اتمام ارائه برنامه توسط گزینه های مطرح شده برای تصدی شهرداری رشت، شورا نشینان کلید شهر را به دست توانای چه کسی خواهند سپرد.

امید داریم که همای سعادت روی شانه های هر کدام از این هفت نفری که خواستار کلید شهرداری هستند نشست آنطوری که شایسته شهروندان رشتی است خدمت کند و کارنامه ای درخشان و نام نیک از خود بجای بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه