English

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تأکید کرد:

FATF نقش مهمی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پیوستن به FATF اقبال کشورهای دنیا به برقراری رابطه اقتصادی با ایران را بیشتر می‌کند.

FATF نقش مهمی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی اظهار کرد: بدون شک مسئله FATF نباید به لحاظ اقتصادی این‌قدر پیچیده می‌شد، اما در چند ماه گذشته به یک مسئله حیاتی در اقتصاد ایران تبدیل و اظهارنظرهای متفاوتی درباره آن بیان شد، حتی برخی از این اظهارنظرها این شائبه را ایجاد کرد که برخی از اهمیت پذیرش قوانین بین‌المللی در ارتباطات اقتصادی مطلع نیستند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه اشتباه درجایی رقم خورد که بعضی مسائل تخصصی که باید در جلسات خصوصی بررسی شود به عرصه عام کشیده شد، افزود: این امر باعث می‌شود تا هرکسی اجازه اظهارنظر درباره مسائل تخصصی این‌چنینی را به خود بدهد.

کاشفی درباره اثرات پیوستن به FATF بر اقتصاد کشور، گفت: بدون شک تصویب لایحه CFT و پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی FATF نقش مهمی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد و همین امر باعث خواهد شد تا اقبال کشورهای مختلف هم برای برقراری روابط اقتصادی با ایران بیشتر شود.

وی بابیان اینکه در برهه‌ کنونی به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فشار این کشور برای منزوی کردن ایران در عرصه اقتصاد و سیاست بیشتر و بیشتر می‌شود، افزود: عدم تصویب FATF بهانه‌ای برای اتحادیه اروپا است تا بدون اینکه مسئولیتی متوجه آن‌ها باشد از وعده‌ها و تعهداتی که در قبال ایران و برجام داده‌اند، شانه خالی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: با جلسه هفته جاری مجلس و تصویب آخرین لایحه این کنوانسیون بین‌المللی، موضوع FATF تمام‌ نشده است، از اینجای کار به بعد وظیفه نهادهای تخصصی ازجمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است تا از آثار و نتایجی که FTAF می‌تواند برای اقتصاد ایران داشته باشد، شفاف‌سازی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی