English

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس:

بصیرت و روشنگری، فرهنگ خودباوری را تقویت می کند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی ادارات گفت: اصل رسالت شما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با بصیرت و روشنگری این فرهنگ خودباوری تقویت می شود.

بصیرت و روشنگری، فرهنگ خودباوری را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس؛ حمیدرضا گرامی در پنجمین گردهمایی اتحادیه انجمن های اسلامی ادارات استان فارس، که در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد گفت: اصل رسالت اتحادیه انجمن های اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با بصیرت و روشنگری این فرهنگ خودباوری تقویت می شود.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان که در مسیر انقلاب و رهبری حرکت می کنند، رسالت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت را به عهده دارند که با بصیرت و روشنگری این امر محقق خواهد شد.

گرامی با اشاره به قیام عاشورا و پیوند آن با انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر قیام امام حسین(ع) را از منظر انقلاب نگاه کنیم، کوتاه ترین انقلاب از نظر زمانی، تاریخی و جغرافیایی است که تا قیامت، برپاست و امروز توسعه آن بجایی رسیده که می گوییم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و اگر زمان و مکان و تعداد در عاشورا کم بود، امروز آن انقلاب همه دنیا را فرا گرفته و نام امام حسین(ع) بر سر زبان ها جاریست.

وی در ادامه ضمن اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: انقلاب اسلامی همچون قیام امام حسین(ع) به قصد قربت و رضایت خداوند صورت گرفت و در جریان قیام عاشوراست که جز رضایت خدا هیچ چیز در آن مشاهده نمی شود و به همین واسطه جهانی و سرمنشأ انقلاب های دیگر شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس در ادامه ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز که در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و یکی از دستاوردهای آن ۸ سال دفاع مقدس است و شما پیشکسوتان هم که در انجمن ها فعالیت می کنید در راستای همین جریان هاست و شما باید با روشنگری این دستاوردها را منتقل کنید.

گرامی ضمن اشاره به ماموریت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: ما با فعالیت در این مجموعه به دنیا ثابت می کنیم که جنگ بد و نکوهیده است اما چون ما دفاع کردیم و دفاع ما با محوریت ولایت فقیه بود، پس باید آثار این دفاع مقدس همچون قیام  امام حسین(ع) تا همیشه تاریخ باقی بماند و شما اعضای انجمن ها باید در جهت حفظ ارزش ها تلاش نمایید و با بصیرت و انتخاب راه درست که محور آن ولایت فقیه است، این سندهای افتخار را منتقل و حفظ نمایید.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: امروز نیز همچون اوایل انقلاب دشمن بیکار ننشسته و با جنگ های مختلف سعی بر ضربه زدن به این انقلاب دارد و ما باید با همان شعار « ما می توانیم»  دوران دفاع مقدس که دشمن را زمینگیر کردیم و اقتصاد مقاومتی را در جنگ، عملی و وحدت را به معنای واقعی اجرا کردیم، اکنون که زمان پیشرفت علم است از  آن تجارب استفاده کنیم و در جهت پیشرفت کشور گام برداریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس ضمن قدردانی از تلاش های پیشکسوتان گفت: به فرموده امام خامنه ای نگرانم دفاع مقدس دچار تحریف شود و این رسالت به عهده ما است که همت نماییم و از این تحریفات جلوگیری کنیم و تلاش هایمان را در زمینه آموزش خلاصه نماییم.

به گزارش موج، در پایان این جلسه از اعضای چند انجمن فعال تقدیر به عمل آمد و اعضای انجمن ها از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی