English

مسوول میز تخصصی عمان مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت بازارهای محلی برای معرفی محصولات هرمزگان در اولویت قرار گیرد

مسوول میز تخصصی عمان با بیان اینکه بازارچه های محلی شاه کلید ورود به بازارهای بزرگ و مهم است، گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه های محلی به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در دستور کار مسوولان و صادرکنندگان قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت بازارهای محلی برای معرفی محصولات هرمزگان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایمان جمالی در نخستین نشست اتاق فکر با حضور مسئولان بندر شهید باهنر اظهار داشت: عمان یکی از مسیرهای مهم و اصلی برای گذر از تحریم های پیش روست بنابراین گسترش مراودات تجاری با این کشوردر آینده دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال دارد.

وی افزود: تشابهات فرهنگی مردم عمان با هرمزگانی ها و استفاده از ظرفیت بازارچه های محلی می تواند نقطه عطفی در روابط دو طرف ایجاد کند.

جمالی با بیان اینکه یکی از ضروریات گسترش ارتباط با عمانی ها راه اندازی خط منظم کشتیرانی از جاسک است، بیان داشت: به دلیل تشابهات فرهنگی جاسکی ها با مردم  کشور عمان، این شهرستان می تواند جایگاه خوبی برای گسترش این روابط باشد.

وی یکی از مزیت های راه اندازی خط مسافربری  از جاسک به عمان را استفاده از ظرفیت بازارچه های محلی عنوان کرد و افزود: ما می توانیم تولیدات محلی خود  از قبیل ترشی، سوراغ و مهیاوه و صنایع دستی را از طریق این شهرستان به بازارچه های محلی عمان برسانیم و از این طریق محصولات هرمزگانی می توانند جایگاه واقعی خود را در بازارهای بزرگ به دست آورند.

همچنین در این نشست امضا تفاهمنامه با بنادر عمان در راستای کاهش تعرفه ها و عوارض بندری و دریایی، راه اندازی خط مسافربری عمان - هرمزگان، انسجام سیستم حمل و نقل در یک نقطه، برگزاری نمایشگاه توانمندی استان در عمان، آسیب شناسی در راستای شناسایی موانع صادراتی و ... از جمله مباحثی بود که در این نشست پیشنهاد و به بحث و بررسی گذاشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه