English

معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد:

همه پل های تاریخی گیلان در جریان وقوع سیل سالم هستند

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: همه پل های تاریخی استان در برابر یورش سیلاب مقاومت کرده و سالم هستند.

همه  پل های تاریخی گیلان در جریان وقوع سیل  سالم هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، ولی جهانی افزود: 40 پل تاریخی در گیلان شناسایی و ثبت شده که همه آنها در مسیر رودخانه های بزرگ جانمایی شده اند و هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نشده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از پل های امروزی اگر در برابر سیل تاب نیاورده و تخریب شده اند، اما پل های تاریخی به سبب بکارگیری اصول فنی مهندسی صحیح، مکان یابی مناسب و استفاده از مصالح مناسب و اصولی در برابر سیل های ویرانگر اخیر مستحکم مانده اند.

وی اضافه کرد: 40 پل تاریخی گیلان مربوط به دوره صفویه تا پهلوی اول هستند که 12 پل از پل های یادشده، در رودخانه های شرق گیلان واقع شده و مابقی در دیگر نقاط گیلان پراکنده اند.

بارش باران از بعدازظهر جمعه گذشته آغاز شد و در برخی نقاط و بعضی ساعت ها به قدری شدید بود که موجب آبگرفتگی در شهرها و جاری شدن سیلاب شد. وقوع سیلاب خسارت هایی را به تاسیسات زیربنایی استان وارد کرده و تا کنون موجب تخریب چندین دستگاه پل، بسته شدن برخی راه های فرعی و بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

نزدیک به سه هزار اثر تاریخی در استان گیلان شناسایی شده که یک هزار و 70 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی