English

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان کرد:

ساخت ۵ تصفیه خانه فاضلاب درشهرک های صنعتی گیلان/رعایت ملاحظات زیست محیطی در تمامی فعالیت های صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: 5 تصفیه خانه فاضلاب درشهرکهای صنعتی گیلان درحال ساخت است.

ساخت 5 تصفیه خانه فاضلاب درشهرک های صنعتی گیلان/رعایت ملاحظات زیست محیطی در تمامی فعالیت های صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان افزود: این تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی آستانه اشرفیه، لنگرود، شهرک صنعتی سفید رود رشت، لاهیجان ( مدول دوم ) و ناحیه صنعتی کوچیچال فومن در حال احداث می باشد.

وی تصریح کرد: این تصفیه خانه ها در صورت تامین منابع مالی توسط مراجع ذیربط در سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و اصلی در قانون تاسیس شهرک های صنعتی ،حفظ محیط زیست می باشد، افزود: شهرک های صنعتی گیلان به موجب این قانون و با این نگرش که جهت حفظ محیط زیست، چاره ای جز رعایت ملاحظات زیست محیطی در تمامی فعالیت های صنعتی وجود ندارد؛ هدف اساسی خود را دستیابی به توسعه پایدار قرار داده و اولویت مهمی را برای محیط زیست در شهرک ها و نواحی صنعتی قائل شده است.

شهیدی ادامه داد: به منظور حفظ محیط زیست، شرکت شهرک های صنعتی گیلان در راستای خط مشی زیست محیطی سازمانی خویش اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان که زمان تاسیس آنها به سنوات گذشته بر می گردد، دارای مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده و تمامی واگذاری ها در چارچوب مجوز زیست محیطی صادر و با رعایت اصول زونبندی و شرط حسن همجواری و با اخذ مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست استان انجام می شود.

شهرک صنعتی سفید رود رشت دارای ارزیابی زیست محیطی و مجوزهای لازم است

وی ادامه داد: در همین راستا، شهرک صنعتی سفید رود رشت و همچنین توسعه آن واقع در جاده جیرده نیز بر اساس قوانین زیست محیطی کشور و دارای ملاحظات ارزیابی زیست محیطی و مجوزهای لازم است.

شهیدی با بیان اینکه با توجه به شرایط اکولوژیکی استان ملاحظات زیست محیطی صادر شده، خاطر نشان کرد: بسیاری از مجوزهای زیست محیطی صرفا به منظور استقرار صنایع رده 1 و 2 و به عبارت بهتر آن دسته از صنایع که دارای کمترین میزان آلودگی هستند، صادر شده اند .

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین و ارزنده ترین اقدامات زیست محیطی این شرکت در طول سنوات گذشته انجام مطالعات طراحی در احداث تصفیه خانه های مرکزی فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی می باشد.

شهیدی ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در شهرک ها و نواحی صنعتی منوط به تحقق توام سه شرط واگذاری 50 درصد واحدها، بهره برداری رسیدن 30 درصد از آن ها و وجود حداقل یکصد متر مکعب فاضلاب در روزانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه