English

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

مجتمع پتروپالایش مکران یک اَبَر پروژه است/ پروژه های بزرگ ملی فرصتی برای اشتغال‌زایی

استاندار هرمزگان گفت: مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه ملی است که در شهرستان جاسک اجرایی خواهد شد.

مجتمع پتروپالایش مکران یک اَبَر پروژه است/ پروژه های بزرگ ملی فرصتی برای اشتغال‌زایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در آئین امضای قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک، عنوان کرد: مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه ملی است که در شهرستان جاسک اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجتمع که شامل پتروشیمی و پالایشگاه است، 350 هزار بشکه ظرفیت تولید دارد و سرمایه گذاری بزرگی برای اجرای آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه در کنار دیگر طرح های مهم ملی توسعه سواحل مکران همچون ایجاد پایانه صادرات نفت ایران، راه اندازی دو پالایشگاه نفت سنگین، ایجاد منطقه آزاد در جاسک و همچنین نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک، تحول عظیمی را در شرق هرمزگان و حوزه مکران به وجود خواهند آورد.

همتی بیان داشت: این پروژه های بزرگ ملی، اشتغال بسیاری را ایجاد می کنند که اداره کل فنی و حرفه ای استان باید از هم اکنون با نیازسنجی، نیروهای ماهر بومی را جهت اشتغال در این پروژه ها تربیت کند.

وی گفت: با اجرای چنین پروژه های بزرگی با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی، نشان خواهیم داد که توطئه های دشمنان نمی تواند ما را دچار مشکل کند.

استاندار هرمزگان بر لزوم کاهش تشریفات اداری و تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای اجرای پروژه ها تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم و در استان هرمزگان نیز مجموعه دستگاه های اجرایی باید با جدیت در کنار و همراه سرمایه گذاران باشند تا کارها به سرعت انجام شود.

همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای اجرای پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک، دستگاه‌های مختلف استانی و ملی کمک کردند تا فرآیند کار به سرعت انجام شود و امروز به مرحله واگذاری زمین به سرمایه گذار این پروژه رسیده ایم.

در پایان این نشست، قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک میان شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان و سرمایه گذار این پروژه امضا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه