English

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرلنگه مطرح کرد؛

عدم اهمیت جان انسان‌ها برای خودروسازان داخلی

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی داخلی برای جان انسان‌ها اهمیت قائل نیست گفت: عدم ایمنی و استانداردهای لازم در ماشین‌های ساخت داخل مخصوص پراید باعث شده اگر تصادفی اتفاق بیافتد اغلب سرنشینان جان خود را ازدست‌داده و یا مجروح شوند.

عدم اهمیت جان انسان‌ها برای خودروسازان داخلی

سرگرد «مهدی میرزایی» در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج با اشاره به بی‌احتیاطی راکبان موتورسیکلت، گفت: متأسفانه راکبان موتورسیکلت با سرعت سرسام‌آوری در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری تردد می‌کنند.

وی بابیان اینکه این بی‌احتیاطی‌ها تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شود، گفت: این موضوع علاوه بر اینکه جان موتورسوار را تهدید می‌کند عاملی برای تهدید جان دیگر شهروندان نیز هست.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه رفع این موضوع همکاری تمامی مسئولین را می‌طلبد گفت: باید در این زمینه راهکار ارائه بدهیم و توجه داشته باشیم تاکنون در این خصوص به شکل شایسته‌ای فرهنگ‌سازی نشده است.

میرزایی اضافه کرد: ما به آموزش‌وپرورش پیشنهاد دادیم که موضوع آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در کنار سایر آموزش‌ها در اولویت کاری معلمان قرار گیرد که در صورت عملی شدن این موضوع فرهنگ و قوانین راهنمایی و رانندگی از سنین کودکی در افراد نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیلی از حوادث به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: اگر جوانان قوانین را رعایت کنند بسیاری از تصادفات اتفاق نمی‌افتد اما متأسفانه این‌گونه نیست و همین مهم از دلایل افزایش تصادفات شهری است.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرلنگه بابیان اینکه شهرداری بندرکنگ با نصب دوربین مداربسته در معابر این شهر اقدامی شایسته انجام داده، گفت: با کمک این سیستم، بدون حضور مأموران در خیابان نیز می‌توانیم با متخلفانی که از قوانین سرپیچی می‌کنند برخورد کنیم.

میرزایی با اشاره به کیفیت پایین ایمنی خودروهای ساخت ایران گفت: ماشین‌های ساخت ایران بخصوص پراید فاقد استانداردهای لازم است.

 وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی داخلی برای جان انسان‌ها اهمیت قائل نیست گفت: عدم ایمنی و استانداردهای لازم در ماشین‌های ساخت داخل مخصوص پراید باعث شده اگر تصادفی اتفاق بیافتد اغلب سرنشینان جان خود را ازدست‌داده و یا مجروح شوند.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرلنگه گفت: در این مورد باید تجدیدنظر صورت گیرد و این شرکت‌ها خود را در قبال جان انسان‌ها مسئول بدانند.

میرزایی با اشاره به نوع نشستن روی موتورسیکلت گفت: اغلب زنان به شکلی صحیحی بر ترک موتورسوار نمی‌شوند و این موضوع می‌تواند جان آن‌ها را تهدید کند.

وی افزود: زنان برای افزایش ایمنی باید از نشستن یک‌وری بر ترک موتور خودداری کرده و در صورت داشتن چادر آن را جمع کنند تا در زنجیر موتورسیکلت گیر نکند و باعث خفگی و زمین خوردن آن‌ها نشود.

 رئیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه موتورسواران باید از کلاه ایمنی استفاده کنند چراکه ضامن سلامتی آن‌هاست، گفت: در صورت مشاهده عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت توقیف و تحویل پارکینگ می‌شود.

میرزایی تأکید کرد: بارها مشاهده‌شده که راکبانی با استفاده از کلاه ایمنی اقدام به جا‌به‌جایی مواد مخدر کرده یا کیف‌قاپی می‌کنند که در صورت مشاهده به‌شدت با این افراد برخورد می‌شود.

وی در پایان گفت: قانون در ماده 215 عابران پیاده‌ای را که از پیاده‌رو استفاده نمی‌کنند مقصر می‌داند و این افراد در صورت بروز تصادف مقصر شمرده می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی